E
Hej,

Jeg overvejer at sætte loftpanel i ferieboligen, i dag ser det ud som på vedhæftede billede. Kan man sætte loftpanel op direkte på dette, eller skal man fjerne det først?

Loft med træpaneler og en sort skorsten i et fritidshus.

Det går helt sikkert at lægge et lag panel til.
Men hvorfor, synes du ikke at det er pænt nu?
Hvordan skulle det nye panel se ud? Sættes i hvilken retning?

E
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Det går alldeles säkert att lägga på ett lager panel till.
Men varför, tycker du inte att det är snyggt nu?
Hur skulle den nya panelen se ut? Sättas i vilken riktning?
Tænkte sætte op omtrent sådanne her https://www.bauhaus.se/takpanel-hun...elG0Go5eJi9b19lXydkP73c_ne8Y6tLRoCsXMQAvD_BwE.

Vil have hvidt, overvejer om man måske kan male de eksisterende, men der er et mellemrum, og der er der tagpap, så at male på det måske ikke går?

Jeg kan også forestille mig en anden tilgang. Arbejdskrævende, men sandsynligvis også billigere. Mal den eksisterende loftpanel hvid, det går ret let at rulle, men gulvet skal selvfølgelig beskyttes med papir. Hvis de sorte sprækker er forstyrrende, så skaffer du lister, f.eks. foglist 8x21 og sætter over samlingerne.

Og så har du stadig ægte træ i loftet :)

E
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Jeg kan også forestille mig en anden tilgang.
Mere arbejdskrævende, men sandsynligvis også billigere.
Mal den eksisterende loftpanel hvid, det er ret let at rulle, men gulvet skal selvfølgelig beskyttes med papir.
Hvis de sorte revner er forstyrrende, kan du skaffe lister, f.eks. foglist 8x21 og sætte dem over samlingerne.

Og så har du stadig ægte træ i loftet :)
De sorte i revnerne er tagpap, er det ok at male på det?

E Erik Jakubek sagde:
De svarta i springorna är takpapp, är det ok att måla på det?
Det er sikkert ok, men er måske meget pillearbejde.
Det er jo ikke bare pappen, men også kanterne på panelbrædderne, der skal males hvide så.

Men hvorfor ikke prøve på et lille stykke, en halv kvadratmeter eller sådan, og se hvordan det bliver?

E Erik Jb sagde:
Hej,

Jeg overvejer at sætte loftspanel op i sommerhuset, i dag ser det ud som på vedhæftede billede. Kan man sætte loftspanel direkte på dette, eller skal man fjerne det først?

[billede]
Hej, har lignende loft, dog grønmalet 🙃. Vil også male hvidt. Ser at dette indlæg er fra 2018, så hvordan gjorde du, og har du billede, meget taknemmelig for hjælp! 😊
Venligst
Kicki L

E
K K Lindh sagde:
Hej, har likadant tag, dog grønmalet 🙃. Vil også male hvidt. Ser at dette indlæg er fra 2018, så hvordan gjorde du, og har du billede, meget taknemmelig for hjælp! 😊
Venlig hilsen
Kicki L
Hej,
Det endte med at vi sprøjtemalede taget hvidt, det blev rigtig godt. Har desværre ingen billede, men kan prøve at få taget en nu i weekenden, når vi skal være oppe i sommerhuset.

//Erik

E Erik Jb sagde:
Hej,
Det sluttede med, at vi sprøjtemalede loftet hvidt, det blev meget godt. Har desværre ingen billede, men kan forsøge at tage en nu i weekenden, når vi skal være oppe i hytten.

//Erik
Ok, så ved jeg, at det fungerer, skal overveje..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.