Tid til at bygge loft!

Der skal være plads til spots og højttalere. Skal jeg sætte lægterne i metal eller træ?

Træ er billigere har jeg hørt, mens metal er dyrere. Passer det? Andre fordele og ulemper?

andreascarlsson sagde:
Tid til at bygge indendørs loft!

Der skal være plads til spotter og højttalere. Skal jeg sætte reglerne i metal eller træ?

Træ er billigere har jeg hørt, mens metal er dyrere. Passer det? Andre fordele og ulemper?
Det mest almindelige i dag er nok glespanel 28*70 mm billig og god, desuden har elektrikeren noget at fastgøre dåser og klammer til slangen i.

Ws1 sagde:
Det mest almindelige i dag er vel gitterpanel 28*70 mm, billigt og godt, desuden har elektrikeren noget at fastgøre dåser og klemmer til slangen i.
Havde jo tænkt mig, at det skal bygge lidt dybere end 28 mm, i betragtning af højttalere og spots...

Men du mener, at metalregel er overkurs?

Er det hus eller lejlighed? Nyt eller gammelt?
Almindeligt hus med loft ovenover, så sætter man potter der, hvor spots skal være.
Er det betonbjælkelag, du skal bygge på undertag, så er jo spørgsmålet, hvor meget plads dine højttalere bygger og regle ned så meget.
Er det meget, du skal regle ned, så er metal nok at foretrække.

Det er betontag. Villa bygget '82.

Vedhæfter et fantastisk uskarpt foto som viser, hvordan det ser ud omtrent.

Indendørs billede af et rum under renovering med kasser og værktøjer. Sløret kvalitet.

Okay, hvor meget plads behøver dine højttalere da?

Ws1 sagde:
Okej, hur mycket plats behöver dina högtalare då?
Det er jo svært det der. Har ikke købt højtalerne endnu. Det jeg har kigget på bygger 8 cm. Føles som meget loftshøjde går tabt der.
Biga i betongen kanske? :rolleyes:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.