Hej,

Jeg er i gang med at indrette et musikrum i kælderplanet. Jeg har dræneret huset igen (Fuktisol-metoden med isolering udenpå murene) og skal sætte indvendige vægge op af gipsplader mod 45 mm stålskelet.

Nu undrer jeg mig over, hvordan man bedst monterer loftet (13 mm gips) i forhold til fugt.

Kan jeg bruge træskelettet (gør monteringen lettere ifølge håndværkerne), eller skal jeg også her bruge uorganiske materialer (stålskelet) for at undgå eventuelle fremtidige skimmelproblemer?

Håndværkerne mener, at loftet ikke er lige så udsat som væggene i forhold til fugt.

Hvad mener I på forummet?

Mvh

Anders
 
En meget almindelig måde at bygge indre loft er at fastgøre 28x70 mm sømregler med CC30 tværs over bjælkelaget og derefter skrue gipspladerne mod sømreglen.
Det afhænger jo lidt af, hvordan det ser ud hos dig, men så vidt jeg ved, skal du ikke behøve stålregel af fugtsynpunkt i et loft.

Egentlig behøves stålregel heller ikke mod gulvet, det fungerer med træregel, hvis du lægger f.eks. underlagspap mellem regel og betongulv, men selvfølgelig er stålregel meget godt i denne sammenhæng.
 
Hej,

Jeg talte med Icopal og de var af samme mening - at bruge træregel i taget skal ikke være nogle problemer.

Anders
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.