Hej!

Er i gang med at bygge nyt (fritidshus) og har nu haft en blikkenslager inde for rørføring til badeværelse og køkken.
Han ville bruge vægdåser til gennemføring. Som amatør synes jeg, det virker mere usikkert end at bruge almindelige vægbukkestøtter og lade røret komme igennem væggen helt. Er der ikke nogen risiko for, at røret "hopper ud" eller ikke sidder ordentligt, når man bruger dåser? Hvis det begynder at lække, har man heller ingen chance for at opdage det.

Hvad synes I, der er indsat i dette?
 
Er ingen ekspert men har bygget badeværelse. Jeg er overbevist om, at "rør i rør" med dåser korrekt installeret er en bedre/sikrere løsning.
Man undgår f.eks. at bryde tætningslag med skrue, når man installerer bruse-/badekarsblander. Eventuelle lækager skal ledes i det ydre rør til et sted, hvor det kan ses og ikke giver umiddelbar skade.
 
Senest redigeret:
Enig med ovenstående. Det er desuden muligt at skifte et rør i en vægdåse, det går oftest ikke i vægbukkstøtte.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.