Hej!
Jeg er på udkig efter lister/stænger til den nedre kanal i rullegardiner og har fået øje på masonit, som bl.a. IKEA bruger i nogle af deres. Tykkelsen er godt og vel 6 mm. Er der nogen, der ved, hvor jeg kan få fat i sådanne? Formentlig vil det dreje sig om et større antal, og indtil videre har jeg kun fundet store plader og høje priser for at få dem opskåret (20 kr pr. snit). Idéer, erfaringer samt tips om leverandører ville være en stor hjælp. Tak indtil videre!

Har du adgang til nogen form for rundsav?

Ja, det kunne jeg i og for sig godt ordne, men synes det burde være muligt at bestille listerne fra et savværk eller noget...

De er lidt tykkere og måske for høje, men der findes foglister, der er 8*21.
Kan være et alternativ.

Ja, men så koster det derefter. Ellers er det bare at tage en almindelig masonitskive, den er 3mm tyk, og save den i strimler som lægges dobbelt.

Mmm, det jeg er i tvivl om med sådanne er, at de ikke beholder formen. Tror, at det risikerer at blive skævt, hvis træet slår sig... og så er der den der omkostningsaspekt også. Skal undersøge igen - tak!

Nu ved jeg ikke, hvad masoniten koster, men listen ligger omkring 7:- /mtr
Ikke direkte dyrt i mine øjne, men det afhænger af, hvilke volumener du skal have.

Bubblaren sagde:
Nu ved jeg ikke, hvad masoniten koster, men listen ligger omkring 7,- /mtr
Ikke direkte dyrt i mine øjne, men det afhænger af, hvilke mængder du skal have
Nu var min kommentar om "dyrt" et svar på TS overvejelser om at bestille lister fra et savværk. Bubblarens svar lykkedes at trænge sig ind imellem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.