For et par år siden, da Coop Bygg eksisterede, havde de et stativ med flere liggende papirrør, hvor man kunne finde fine, tynde egetræslister (og fyrretræ?) i forskellige profiler, ca. 1 meter lange. Desværre har jeg aldrig set noget lignende udvalg i nogen anden byggemarked. Har I? (listerne er ikke til almindeligt grovsnedkeri derhjemme, men mere i fin snedkerstil, f.eks. til at lave spejle på sine døre)

J
Byggmarkederne synes helt stoppet med "fine" lister, de har typisk 3 forskellige profiler, meget plast, mdf med finer og lignende... Trist.

Men jeg besøgte et sted, der solgte "rigtige" lister i sidste uge. Ved ikke om de har det du leder efter, men de har et godt sortiment...

http://www.panelochlist.se/

Hvilke dimensioner har du i tankerne?

Jeg kom uvilkårligt til at tænke på modelbygge-butikker, hvor der plejer at ligge alle lister i enmeterslængder.
De har måske ikke eg, men oftest fyr og mahogni.

Nu er det godt nok nogle år siden, jeg ledte efter sådanne lister. Men da fandtes de på Bauhaus, Hornbach og hos Ekesiöö. Hos sidstnævnte kan man skære listerne og kun betale for det, man har brug for.

Hornbach i Göteborg har i eg alle tilfælde, det er jeg ret sikker på.

Bauhaus & Fredells kører stadig lignende, på Bauhaus måske ret få profiler men Fredells har et godt sortiment hvor man kan skære og betale per meter

tak for alle svar. skal kigge på Hornbach. dimensioner ikke helt klart endnu men under 1x1.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.