Vi har bygget nogle indervægge, der danner en 135 graders vinkel. Desværre blev resultatet af spartlingen ikke helt perfekt, og dermed får vi ikke tapetet til at sidde så glat, som vi ønsker det rundt om hjørnerne. For at afhjælpe dette tænkte vi, at en diskret lille liste kunne skjule det hele...
Spørgsmålet er nu bare, hvilken type liste?
Vores førstevalg ville være en liste tilpasset netop 135 grader, men jeg kan i hvert fald ikke finde en sådan. Er der nogen, der har set en sådan?
Som alternativ kan jeg forestille mig at lade to smyglister (8x21) mødes med de spidse vinkler mod hinanden. Mit øjemål siger dog, at den er for stump til, at det går uden høvling, men jeg kan tage fejl. Er der nogen, der ved, hvor stor den vinkel er på en normal smugliste?
Spørgsmålet er nu bare, hvilken type liste?
Vores førstevalg ville være en liste tilpasset netop 135 grader, men jeg kan i hvert fald ikke finde en sådan. Er der nogen, der har set en sådan?
Som alternativ kan jeg forestille mig at lade to smyglister (8x21) mødes med de spidse vinkler mod hinanden. Mit øjemål siger dog, at den er for stump til, at det går uden høvling, men jeg kan tage fejl. Er der nogen, der ved, hvor stor den vinkel er på en normal smugliste?
Senest redigeret:
Tak for svaret!
Du ved måske ikke, hvor din bekendte fik fat i aluprofilen? Kan man få fat i en, der er hvidmalet, så kan det måske gå... Dog har vi forsøgt at holde en lidt ældre stil i rummet, så det kan ske, at det ikke matcher den følelse, vi vil opnå 100%... men det er værd at følge op på, i hvert fald!
Du ved måske ikke, hvor din bekendte fik fat i aluprofilen? Kan man få fat i en, der er hvidmalet, så kan det måske gå... Dog har vi forsøgt at holde en lidt ældre stil i rummet, så det kan ske, at det ikke matcher den følelse, vi vil opnå 100%... men det er værd at følge op på, i hvert fald!
Nej jeg ved ikke, hvor han fik fat i dem. Desuden var de ikke hvide. Et andet tip er at gå til et blikkenslageri og bukke en hvid plade. Hvis man klipper den, så den bliver 60 mm bred og først bukker den 45gr på midten og derefter 15gr de yderste 5 mm (begge sider), så får man en kant. Lim med PL400/600.
Jo selvfølgelig, den trigonometrien er jeg med på. Havde jeg bare udstyret til det så... havde vi talt om reglar, så havde jeg let gjort det med rundsaven. Men nu gælder det jo ikke rigtig sådan nogle dimensioner.Ola78 sagde:
Re: plade: Tak for tippet. Men jeg er nok i første omgang interesseret i træliste alligevel. Men hvis det ikke går, så kan plade selvfølgelig være et alternativ.
Hvis du kender til et firma, der beskæftiger sig med finsnedkeri, kan de måske hjælpe dig, da de ofte har udstyr til at lave lister og lignende på en pæn måde. Det burde ikke tage dem så lang tid at hjælpe dig med dine lister, giv dem måske lidt kaffepenge som tak for ulejligheden, så plejer de oftest at blive glade.
Klik her for at svare