F
Vi vil indsætte en udstueparti i en væg på fritidshuset. Partiet er 400 cm bredt. Fire "almindelige" spær med understøtning på bjælken over vinduespartiet nogenlunde jævnt fordelt. Taget er 6,7 meter bredt plåttak med 22 graders hældning og snezone 2,5. Er det tilstrækkeligt med en limtræsbjælke på 115 x 315 over vinduespartiet? Vi kunne få plads til en 360 høj, men 405 bliver sværere.
 
Hvis det er fritbærende spær på 6,7 meter (typ fagværksmodel) så er 115x315 tilstrækkeligt for at holde nedbøjningen over vinduespartiet under spv/300 dvs ca 13 mm. Netop når det gælder skydedøre kan der være grund til at begrænse maks. nedbøjningen lidt mere. Jeg ville satse på 140x315 eller 115x360.
 
  • Synes
Leif i Skåne og 1 anden
  • Laddar…
F
Tak justusandersson!
Du forbedrer min nattesøvn :-)
Jeg kigger på en 115x360.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.