Vi vil indsætte en udstueparti i en væg på fritidshuset. Partiet er 400 cm bredt. Fire "almindelige" spær med understøtning på bjælken over vinduespartiet nogenlunde jævnt fordelt. Taget er 6,7 meter bredt plåttak med 22 graders hældning og snezone 2,5. Er det tilstrækkeligt med en limtræsbjælke på 115 x 315 over vinduespartiet? Vi kunne få plads til en 360 høj, men 405 bliver sværere.