Hej
Jeg er i gang med at planlægge og har skitseret en garage, jeg ønsker. Nu, hvor jeg har indsendt det til tegning, dukker der spørgsmål op angående dimensioner på limtræsbjælker og om jeg skal have HE-bjælke osv. osv.
Jeg har brug for hjælp til at nogen kan beregne, hvilke dimensioner bjælkerne skal have for at bære vægten samt være godkendt hos bygningsmyndighederne.
Skitse af garage med målinger angivet, inklusiv højde og bredde på forskellige sektioner, samt placeringer af vinduer og døre.

Hvis man ser på billedet, er det 7 m højt i midten.
Jeg har tænkt, at den ene halvdel af garagen, den som har højere loft, skal have et depotrum på overetagen med åben del i den anden del af garagen, så man kan være deroppe og se ned i garagen.
Nede i garagen skal det være helt åbent (ingen stolper i midten, der løfter overetagen).
Grunden til, jeg vil have depotrum på den ene halvdel, er for at i den anden halvdel bliver der højt til loftet ca. 4 m, så man kan have billyft f.eks. den anden halvdel bliver ca. 2,40 i loft med depotrum over.
Leca fundament bliver 1,30 m bag garagen og 1,30 på siden hvor der står 1 m (ændret til tegneforslaget).
Regnes det som terræn-garage da?

Behøver at vide hvilke dimensioner jeg skal bruge, der klarer 7,7 m for kippen samt til at holde depotrummet oppe.

Taknemmelig for idéer og tips!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.