I vores tilbygning vil vi få en ordentlig plads til vindueskarme, ca. 24 cm. Jeg har en overvejelse, som måske er lidt sær, men at have stenplader er luksuriøst. Jeg har et par kalkstensplader fra et hus, hvor pladerne er 15 cm. Tanken er, at jeg skal montere en plade og derefter tilpasse dybden på den anden og lime den fast, både på undersiden men også mod den indre plade. Dette kan kun fungere, hvis pladerne er helt lige. Da pladerne har en lille fasning, så der bliver en samling, gør det ingenting. Kan dette udføres med en god stenklinge og slibe ordentligt?
Jo det kan man, men jeg har allerede 23 bænke og tænkte ikke tage mere plads i rummet. Det ville endda kræve 3 skiver, men så skulle jeg købe flere...P PerOF sagde:
Jeg har desuden gulvvarme, så åbningen gør ikke sit arbejde ligeså godt.
Sten kan limes med epoxy har jeg læst.FreQa sagde:
Desværre afgiver epoxy en meget typisk svagt sur(?) lugt, hvis man blander det mindste forkert. Ikke så frisk. Måske findes der andre lim?. Eller at man prøver på en lille plet.
Har faktisk allerede spurgt dem, men de sagde nej. Prøvede et andet firma, men de har ikke svaret i nogle dage.S sinuslinus sagde:
Ellers stikker de faktisk kun ud ca. 8 cm, så måske lader jeg dem være ukappede.
Norrköpings stenindustri kunne skære 4 snit for 1000 kr. Det lød overkommeligt!FreQa sagde:
Klik her for at svare