I vores tilbygning vil vi få en ordentlig plads til vindueskarme, ca. 24 cm. Jeg har en overvejelse, som måske er lidt sær, men at have stenplader er luksuriøst. Jeg har et par kalkstensplader fra et hus, hvor pladerne er 15 cm. Tanken er, at jeg skal montere en plade og derefter tilpasse dybden på den anden og lime den fast, både på undersiden men også mod den indre plade. Dette kan kun fungere, hvis pladerne er helt lige. Da pladerne har en lille fasning, så der bliver en samling, gør det ingenting. Kan dette udføres med en god stenklinge og slibe ordentligt?

Hvis man har to skiver på vindueskarmen, kan man montere den anden separat på en særlig holder. Så der bliver et mellemrum imellem. Måske fjerner mellemrummet kondens på vinduesruderne.

P PerOF sagde:
Hvis nan har to skiver på vindueskarmen, så kan man montere den anden separat, på en særlig holder. Så der bliver en åbning imellem. Måske fjerner åbningen kondens på vinduerne.
Jo det kan man, men jeg har allerede 23 bænke og tænkte ikke tage mere plads i rummet. Det ville endda kræve 3 skiver, men så skulle jeg købe flere...
Jeg har desuden gulvvarme, så åbningen gør ikke sit arbejde ligeså godt.

FreQa FreQa sagde:
Jo det kan man men jag har redan 23 bänk och tänkte inte ta mer plats i rummet. Det ville tom kræve 3 skiver men da ville jeg få købe flere...
Har desuden gulvvarme så sprækken gør ikke overhovedet sit job lige så godt.
Sten kan limes med epoxy har jeg læst.

Desværre afgiver epoxy en meget typisk svagt sur(?) lugt, hvis man blander det mindste forkert. Ikke så frisk. Måske findes der andre lim?. Eller at man prøver på en lille plet.

S
Du måske ønsker at gøre det selv, men jeg ville tjekke med Granit og marmor, hvad det ville kunne koste at aflevere det i deres værksted for at få det savet og limet.

S sinuslinus sagde:
Du måske vil gøre det selv men jeg ville tjekke med Granit og marmor, hvad det kunne koste at få det gjort i deres værksted, så det bliver savet og limet.
Har faktisk allerede spurgt dem, men de sagde nej. Prøvede et andet firma, men de har ikke svaret i nogle dage.

Ellers stikker de faktisk kun ud ca. 8 cm, så måske lader jeg dem være ukappede.

Nu er de hjemme
Grå stenplade på træbord med ortoceratit fossil synlig på overfladen.
Fik en med en ortoceratit på den ene

FreQa FreQa sagde:
Jeg har faktisk allerede stillet spørgsmålet til dem, men de sagde nej. Prøvede et andet firma, men de har ikke svaret på nogle dage.

Ellers stikker de faktisk kun ud ca 8 cm, så måske lader jeg dem være ukappede.
Norrköpings stenindustri kunne skære 4 snit for 1000 kr. Det lød overkommeligt!

Synd at jeg så dette først nu. Har skåret kalksten med dykksav med diamantklinge med godt resultat.

• Synes
FreQa
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Ærgerligt, at jeg først så dette nu. Har skåret kalksten med dyksav med diamantklinge med godt resultat
Sjovt!
Uden vand men med støvsuger tilsluttet?
Har en gammel Scheppach sav, som jeg kan ofre.

FreQa FreQa sagde:
Sjovt!
Uden vand men med støvsuger tilsluttet?
Har en gammel Schepach sav som jeg kan ofre.
Ja

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.