Ved ikke rigtig hvor jeg skal placere denne tråd. Men jeg har en 40mm granitbordplade til et udekøkken, som desværre er gået itu. Det betyder ikke så meget, da den skal anvendes til netop et udekøkken. Men jeg vil samle den, så der ikke sætter sig snavs i samlingen.
Hvad er det bedste valg for at gøre dette? Skal jeg bruge en type epoxylim? Der er jo brug for en vis fleksibilitet eftersom stellet til udekøkkenet bevæger sig lidt med årstiderne.
Jeg har begge disse typer af epoxylim derhjemme, kunne en af dem være egnet?
Epoxy fungerer sikkert godt præcis som det er, men jeg ville nok bruge et par ekstra minutter, bore nogle huller og putte små stumper helgevindet stang eller lignende som plug og så ville jeg lime det sammen med noget rigtig stærkt epoxy. Jeg har god erfaring med JB weld. Men der findes flere rigtig gode epoxylim på markedet. En tanke som jeg lever efter når det gælder epoxy er, jo hurtigere tørretid, jo dårligere styrke.
At bore og "tappe" hullerne er nok klogt.
Jeg har repareret "stenskive" med Plastic Padding, og lignende "kemisk metal". Biltemas "stål-epoxy" fungerer nok også.
Fugen bliver stærkere, hvis den indeholder nogle mm lim/fuge, og ikke er helt "kattkæft" selv i sten, ville jeg forestille mig (har haft svært ved at fylde minimale "nagg" med kemisk spartelmasse i f.eks. marmor, mens fedtsten har fungeret godt). Har også souvenirs hjemme med brosten af "svensk urfjeld", som er limet med "Plastic padding" til dyr. "Sidder som bjerget" ;-)
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.