Hvad angår væggen med lecablok/letbeton (eller hvad det er), så anbefaler nogle letbetonskruer/lecaskruer, mens andre foretrækker traditionelle plug og skruer.

Hvis jeg bruger letbetonskruer, behøver man åbenbart ikke forbore, men kan bare skrue skruen direkte ind i lecablokken. Alternativt kun forbore lægten.

Hvad tænker I?

Og hvilken diameter og længde på skrue har man brug for til lecablok/letbeton? Altså den del, der går ind i leca-blokken.

Senest redigeret:
N
Jeg ville nok have brugt rawlplug og skrue, og så rawlplug til en 10 mm bore. Leca skrue er jo lettere, og du kan bruge en længere skrue, men drejer man skruen en halv omgang for hårdt, ødelægger man trækkraften.

Lidt opdatering. Alt gik godt til sidst. Både skruede og limede.

Tak for al hjælp

• Væg under renovering med ny træramme; stue med planter og musikinstrumenter i baggrunden.
  • En delvist åben dørkarm, der er blevet skruet og limet fast, med synlige skruer i trærammen i en indendørs gang.
  • Åben døråbning under renovering, hvide vægge, trægulv, med udsigt til en gang med en lukket dør.
  • Synes
Allmänobildad
  • Laddar…
Alt gik jo fint i vinter med at montere, og med lister osv blev alt flot.

Men, nu om sommeren tager den nederste del af døren imod præcis sådan, at den ikke kan lukkes. Problemet begynder de nederste cm. Enten har karmen eller reglen, jeg brugte til at fylde mellemrummet ud, svulmet i varmen og højere luftfugtighed. Læs tråden eller se billedet i det forrige indlæg. Jeg tænker, at træ til nye karme alligevel skal have tørret så meget inden de produceres. Reglen derimod var jo frisk og lidt fugtig føltes det som. Har jo ingen sokkel nederst, så måske er det et ømt punkt, da intet holder imod. Øverst holder midterstykket imod og forhindrer både karm og regel i at svulme der.

Hvad tror I? Er det karmen eller reglen, der kan have svulmet nederst? Eller noget andet, der er sket? Snap in-hængslerne er der ikke noget galt med og kan kun justeres op og ned.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.