Jeg overvejer at bygge en ny indvendig væg på førstesalen, som har vandbåren gulvvarme i træbjælkelag.
Væggen vil have en dør i midten. For at bygge væggen tænkte jeg at fastgøre en vandret lægte på gulvet som bruges som syld, for derefter at fastgøre lodrette trælægter til at sætte gips på.
Vil undgå at skrue i gulvet på grund af den vandbårne gulvvarme!
Jeg overvejer, om det fungerer at lime en stållægte med PL400 til brug som "syld"? Eller hvordan skal man gøre?
Væggen vil have en dør i midten. For at bygge væggen tænkte jeg at fastgøre en vandret lægte på gulvet som bruges som syld, for derefter at fastgøre lodrette trælægter til at sætte gips på.
Vil undgå at skrue i gulvet på grund af den vandbårne gulvvarme!
Jeg overvejer, om det fungerer at lime en stållægte med PL400 til brug som "syld"? Eller hvordan skal man gøre?
Da ingen har noget bedre at komme med, får det blive sådan. Har dog ændret mig og kører med træreglar i stedet.
Har lånt et varmekamera i dag, og heldigvis ser det ud til, at slangerne ligger c-c 300 langs med, hvor min væg skal rejses. Og væggen skal rejses mellem to slanger.
Så det bliver nok at lime ”syllen” fast med PL600. Overvejer også at trække nogle 55mm søm ned, de trænger da ind 10mm i gulvspånet og burde dermed være risikofrit.
Har lånt et varmekamera i dag, og heldigvis ser det ud til, at slangerne ligger c-c 300 langs med, hvor min væg skal rejses. Og væggen skal rejses mellem to slanger.
Så det bliver nok at lime ”syllen” fast med PL600. Overvejer også at trække nogle 55mm søm ned, de trænger da ind 10mm i gulvspånet og burde dermed være risikofrit.
Sandt!F fribygg sagde:
Tænker at hvis jeg klemmer ”syllen” ned med de stående reglerne, så er det kun forskydningskræfter, der i værste fald skal håndteres, og at det så er ligegyldigt, om man har skrue eller søm. Typ at en tjockis triller ind i væggen…. 😅
En montageskrue i rigtig længde burde være passende, med det store hoved KAN den jo ikke gå ned for langt i spånet.E Et1975 sagde:
Klik her for at svare