Har et soveværelse i kælderen med letbeton, som er rimelig jævn bortset fra nogle "kuglehuller" og andet småt. Min tanke er at lime 6mm gips på væggen og tapetsere for at fjerne "kælderlooket", men undrer om der findes alternativer til Ardex S48, som virker til at koste skjorten?

Jeg har lidt over 32 kvm vægareal, så jeg håber, der findes nogle andre omkostningseffektive løsninger. Som jeg har forstået det, går der to stykker 25 kg Ardex S48 til mine 32 kvm, og det ender vel på 3 løg bare for limen eller?

Jepp, man kan anvende et pudsbrugs, søg på mit navn og gips og limma så burde du finde det rigtige på forumet - kan ikke længere huske detaljerne, men pladerne sidder stadig fast på væggen....:)

Tænkte jeg ville tjekke med jer, der har styr på det
Hvilke muligheder har jeg?

Jeg vedhæfter et billede af rummet. Det er malede vægge (plastmaling), men bortset fra en gammel oversvømmelse i et regnvandsrør, så ser det ikke ud til at være nogle fugtproblemer. Vi har boet i huset i 6 år, og hele området er kendt for at være godt drænet (meget sand).

Jeg tror, at mine muligheder er;

• fuldspartle væggene
  • skrue aluminiumprofiler, isolere og skrue gipsplader
  • lime gipsplader
Det ser umiddelbart ud som om, en fuldspartling er det billigste, men da vi vil tapetsere, er fuldspartling måske ikke at foretrække eller?

Man kan måske kombinere f.eks. at skrue aluminiumprofiler og isolere den lange væg (som er en ydervæg) og lime resten?

Kan nogen give mig nogle håndgribelige tips?

• Rum med hvidmalede vægge og træloft, lysarmatur hænger fra loftet og gulvet ser ud til at være bart. Væggene har lette slidspor.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.