Skal sætte foder op rundt om en dør på en nypåsat tapetseret væg.
Har stærkt montagelim derhjemme og vil helst ikke skrue eller sømme dem op med hånden med risiko for at beskadige fodret.
Mit spørgsmål er:
Kan jeg bruge montagelimmet? Vil det hæfte godt på tapetet og sidde fast på væggen. Eller vil det bare "hæng på tapetet"?
Eller bør jeg købe en sømpistol og bruge dykker?
Tak på forhånd!
/ Simon
Har stærkt montagelim derhjemme og vil helst ikke skrue eller sømme dem op med hånden med risiko for at beskadige fodret.
Mit spørgsmål er:
Kan jeg bruge montagelimmet? Vil det hæfte godt på tapetet og sidde fast på væggen. Eller vil det bare "hæng på tapetet"?
Eller bør jeg købe en sømpistol og bruge dykker?
Tak på forhånd!
/ Simon
Jeg selv kører dyckert og pistol. Det bliver så små mærker, at de ikke kan ses. Hvis man vil, kan man desuden tage en lille pensel og duppe lidt maling efter, så det er umuligt at se.
Limning går sikkert også. Men der er jo en risiko for, at man en dag måske kommer til at rive fat i foderet, hvis man snubler, og så river hele tapetet med? Måske långsökt iøvrigt.
Tænk også på, at træ bevæger sig.
Limning går sikkert også. Men der er jo en risiko for, at man en dag måske kommer til at rive fat i foderet, hvis man snubler, og så river hele tapetet med? Måske långsökt iøvrigt.
Tænk også på, at træ bevæger sig.
Det føles lidt som overkill at købe en sømpistol for at sætte foder op rundt om en dør. Køb en Søm-driver og brug almindelig dyckert og hammer, og som pennybridge skriver, dyp lidt maling på dem, så bliver det usynligt. Forbor med et lille bor hvis du er bekymret for, at fodret skal sprække.
Nu er jeg absolut ikke nogen, der plejer at fraråde at købe værktøj, men hvis det kun handler om at sætte lister op, er jeg (til min kones absolutte forbløffelse) enig i, at det lyder unødvendigt.
Derimod er sømpistol med dyckert enormt praktisk, så hvorfor ikke leje en via hygglo en dag for omkring en hund?
Derimod er sømpistol med dyckert enormt praktisk, så hvorfor ikke leje en via hygglo en dag for omkring en hund?
Skulle lige til at foreslå det samme!Dowser4711 sagde:
Nu er jeg absolut ikke en, der normalt fraråder at købe værktøj, men hvis det kun drejer sig om at sætte lister op, er jeg endda enig (til min kones store forbløffelse) i, at det lyder unødvendigt.
Derimod er en sømpistol med dyckert utrolig praktisk, så hvorfor ikke leje en via hygglo en dag for cirka en hund?
Klik her for at svare