Hej
Har købt en garageportliste i EPDM, som skal limes mod betonggulvet.
Hvilken lim ville I have brugt til dette?

• Sort garageportstætning i EPDM med gul stribe, rullet sammen på en butiksside.
Mats-S
A Andy_44 sagde:
som skal limes mod betonggulvet
hmm ... min lignende liste sidder fast nederst på garageportene og "slæber" på betongulvet, når jeg lukker garageportene. Bliver tæt og godt da :) Bemærk, at jeg har den gamle slags klassiske garageport, ikke foldedør.

Jeg bare spekulerer på, hvordan den der gummiliste har det efter et stykke tid, hvis biler, cykler, plæneklippere mm. kommer til at køre over den dagligt, så er du sikker på, at den skal limes på gulvet?

Byggelim type PL400 bør nok fungere, hvis du skal lime den på betongen. Test med et lille reststykke først, så ser du, om det sidder fast ordentligt.

Mats-S Mats-S sagde:
hmm ... min liknande liste sidder fast nederst på garageportene og "slæber" på betongulvet, når jeg lukker garageportene. Det bliver tæt og godt da :) Bemærk, at jeg har den gamle slags klassiske garageport, ikke foldedør.

Jeg spekulerer bare på, hvordan den der gummiliste har det efter et stykke tid, hvis biler, cykler, græsslåmaskiner m.m. dagligt skal køre over den, så er du sikker på, at den skal limes på gulvet?

Byggelim type PL400 bør nok fungere, hvis du skal lime den på betonen. Test med en lille stump først, så ser du, om den sidder ordentligt fast.
Når regnen ligger på, finder den ind på gulvet. Så jeg vil have en slags forhøjning, der kan stoppe lidt. Kun cykler vil blive trillet hen over den, så den holder nok, indtil børnene flytter hjemmefra.
Jeg vil prøve med PL400

J
Jeg har en lignende liste monteret på mine slagporte. Skippede lim og monterede dem i stedet med hjælp af en aluminiumsliste, som jeg skruede med måske 15cm cc. EPDM sidder altså klemt mellem aluminiumlisten og dørbladet.

• Synes
Jansson69
  • Laddar…
Düsseldorff
EPDM er meget ikke-porøst, men fleksibelt og derfor svært at lime. Du bør læse grundigt op på, hvilke lim der fungerer til din applikation, ellers vil det bare løsne sig med tiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.