E
nogen der har gode tips til lim eller fugemasse der kan klare EPDM gummi mod betonfliser?

Bonding Adhesive bruges til at fastgøre gummidug epdm mod f.eks. træ, metal eller beton

Kilde: Vattenliv.se

E
john68 john68 sagde:
Bonding Adhesive bruges til at fastgøre gummiduk epdm mod f.eks. træ, metal eller beton

Källa: Vattenliv.se
Når jeg googler bonding adhesive, står der, at den er dårlig til at håndtere varme og vejrpåvirkning. Da jeg skal fastgøre mod tagsten, er det måske ret kritisk, at den skal tåle både høje og lave temperaturer samt regn og sne og andet.

E erkka sagde:
Jeg googler bonding adhesive, og det står, at den er dårlig til at håndtere varme og vejrpåvirkning. Da jeg skal fastgøre mod tagstens, er det måske ret kritisk, at den skal tåle både høje og lave temperaturer samt regn og sne og andet.
Lyder mærkeligt, hvis vandliv anbefaler det, for damme er jo ude året rundt...i mange år...men det stemmer sikkert, hvis det står sådan.

Rickard.
Jeg skulle have brugt taglim, altså bitumenbaseret tænkt til tagpap osv skal det blive så tæt det overhovedet kan blive bør man prime betonen.

E
john68 john68 sagde:
Lyder mærkeligt, hvis vandliv anbefaler det, for dammene er jo ude året rundt ... i mange år ... men det stemmer sikkert, hvis det står sådan.
ja lidt mærkeligt faktisk. Det var på denne side jeg læste:
https://www.twi-global.com/technical-knowledge/faqs/adhesive-bonding

Nu er dette ikke min hjemmebane rigtigt, så jeg famler lidt i blinde, men synes det er svært at finde nogen passende produkt.

E
Rickard.
Det er ikke noget trial and error. Bitumen og epdm er venner og sammensmeltes på de fleste papptage. Googler du Resitrix kan du se, at man endda kan sammenføje dem til en måtte for at få bitumenpapens fordele og epdms UV-beskyttelse. (typ)

Den du linkede til fungerer sikkert, men jeg er ikke helt sikker på, hvad der adskiller den fra det, der hedder taglim, som jeg tænkte på, men jeg kan gætte på, at fugen er lidt mere tyktflydende og eventuelt fiberforstærket for at undgå revner.

Senest redigeret:
E
Rickard. Rickard.ag sagde:
Det er ikke bare trail and error. Bitumen og epdm er kammerater og sammenføjes på de fleste papptage. Google Resitrix så ser du, at man endda kan sammenføje dem til en måtte for at få bitumenpappens fordele og epdms UV-beskyttelse. (typ)

Den du linkede til fungerer sikkert, men jeg er ikke helt sikker på, hvad der adskiller den fra det, der hedder taglim, som jeg tænkte på, men jeg kan gætte, at fugen er lidt mere tyktflydende og eventuelt fiberforstærket for ikke at revne.
Tak for svar!

Hvad tror du om Icopal's Taglim?

https://www.bauhaus.se/taklim-0-3l

E
Rickard. Rickard.ag sagde:
Sikkert god men helt urimelig dyr.

[link] (kært barn har mange navne)
Glemte at vende tilbage, men jeg brugte Byggmax asfaltlim. Ser ud til at fungere fint. Tak for svarene tidligere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.