hej alle eksperter! Jeg skal bygge en lille indgangstrappe i sten. Mellem jorden og op til døren er der 25 cm, så jeg overvejer et trin på 15 cm. Jeg tænker at bruge Leca-blokke til rammen, som er 9 cm høje og limer dem sammen. Derefter tænkte jeg at sætte belægningssten rundt om blokkene som en ramme og sten ovenpå. Stenene fastgør jeg på Lecablokkene med flex-fix til udendørs brug. Nogle indvendinger fra den samlede ekspert?
Flexfix er jo primært til klinker/fliser og på massive konstruktioner, så jeg ville ikke tage det. Leca mod leca kan du bruge stenlim, hvis du vil, det er hurtigt og enkelt, men selv plejer jeg at bruge mørtel (der findes "tunnfugsburk", som er god, hvis du har sten uden udtag til armering).
Perfekt! Hvordan ville du fæstne belægningsstenene på og rundt lecablokkene?anders07 sagde:
Mørtel ville jeg tage, men stenlim burde også fungere.
En ting, du bør tænke på, er, at vand kan løbe bort, så lecablokkene ikke ligger drivvåde om efteråret og kan fryse og sprække eller sprænge belægningsstenene af senere...
En ting, du bør tænke på, er, at vand kan løbe bort, så lecablokkene ikke ligger drivvåde om efteråret og kan fryse og sprække eller sprænge belægningsstenene af senere...
Har fået den samlet i dag med
Fik den samlet i dag med tyndfugemørtel, blev tilfreds. Håber vandet kan løbe væk, der er fald fra huset. Tak for hjælpen!anders07 sagde:
Klik her for at svare