Jeg har forstået, at den "rigtige" måde at fræse spor til VP-rør i Leca på er at leje en fræser med støvsuger, så det bliver nok sådan jeg gør.

Mit spørgsmål er:
Hvad bør jeg fylde igen med efter at have sat rørene på plads? Jeg skal pudse overfladen med cementbaseret mørtel bagefter. Er Casco Husfix passende?

Tips til passende dåsefræser/hulsave for at få dåserne på plads ville også være rart.

Senest redigeret:
Tja, jeg ved ikke, men I andre må gerne rette mig.
Jeg ville vurdere, at Leca er omtrent ækvivalent med letbeton.

I letbeton har jeg "fræset" spor med stiksaven. Der kappede jeg ned stiksavsbladet med vinkelsliberen til den rigtige længde, for at få en passende dybde på sporet.

For at få det lige kan man skrue en lægte op, som man kan trække saven mod. Tilstrækkeligt store skruer behøver ingen plug.

Rundt om dåserne ville jeg lade stiksaven med et længere blad. Husk at dåserne har rørtude, som en dåsefræser ikke kan håndtere.

Cascos husfix har jeg ingen gode erfaringer med, det er dyrt og svært at slibe. Om man skal bruge det, vil jeg lade være usagt.

Jeg ville overveje at bruge gipsspartel, det kan lægges på i op til 100 mm lag ad gangen. Men jeg ved for lidt om det materiale, så du må selv danne dig en opfattelse af, hvad der er bedst.

Hvad har man muret lecablokkene sammen med? Det burde være det, der ligger nærmest til.

Et tip er at fylde el-dåserne med avispapir, inden du begynder at spartle op omkring dem.

Man kan lime fast både rørene og dåserne med fugeskum.

Puds fast rørene med pudsbrugen, du skal pudse med bagefter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.