Skal støbe en uisoleret plade til carport/enkel uisoleret garage, dette er en tilbygning så kun en langside og kortsider. Først havde jeg tænkt at støbe en uisoleret plade på jord uden kantbjælke. Men da jorden ligger ret højt, ville jeg gerne have fundamentet 10cm ekstra ned under pladen mest af æstetiske årsager. Jeg vil gerne støbe hele pladen i ét hug. Jeg tænkte at lave form af almindelige regler.
Spørgsmålet er, hvordan jeg nemmest får betonen til at gå 10cm ekstra ned som en "kantbjælke" langs yderkanterne mest af æstetiske årsager?
Lidt forslag til løsninger findes i billede. I forslag 1, er der en nem måde at forhindre makadam i at flytte sig tilbage mod formen på indersiden? Plade? Planke?
Tak for det hurtige svar. Er 1 en anerkendt måde at gøre det på? Tænker at jeg også forsøger at armere der med 2 stk. 12mm armeringsjern. (Selvfølgelig armeringsnet på pladen med)
Överväger nu att kanske använda L-element trots allt. Står mellan de två alternativen på nedan bild. Är det lätt att cellplasten flyter upp om man gör enligt alternativ 1? Inbillar mig att risken är mindre vid alternativ 2 då cellplasten sitter ihop med plastspik. Finns det nåt sätt att förankra ett enkelt lager cellplast i makadamen annars? Ska gräva idag så lite bråttom att få nån åsikt Kommer gjuta med S4 halvflyt betong.