AXS
Planlægger til foråret at bygge et hus på hjul, eller tiny house som det også kaldes.

Grundlaget er en bådtrailer på 2,7x8m. Til gulvet behøves ikke mange reglar eller plader for at gøre det stabilt men stadig let. Men hvordan gør jeg med væggene?

De fleste andre ser ud til at bygge en helt almindelig væg med trækonstruktion, osb, gips og træfacade. Lyder tungt for mig.

Hvordan ville I bygge en så let men stadig stabil væg?

Min plan er som følger, indefra og ud:
-Plywood ca. 12mm.
-Væv.
-Metalreglar 120mm. Træreglar der hvor det er nødvendigt (omkring døre/vinduer fx). Isolering typ cellulosa.
-Væv.
-Træfacade. Tips?

Campingvognsfabrikanterne bruger sandwich. Det måske går at lime plywood på begge sider af flamingo og så lægge en træramme af 45x95 langs yderkant for at kunne fastgøre i gulv og tag. Men jeg har aldrig gjort dette selv så jeg brainstormer bare.

Skal du spare vægt, er det sandwichelement der gælder. Cellplast + limede plader. Pladerne i sig selv bliver ekstremt stive, så det er egentlig kun forbindelsen til øvrige dele, man skal få til at fungere godt.
Så er spørgsmålet, hvor meget isolering man behøver, jeg ville overveje mere højkvalitets isolering for at få tykkelsen ned.

Cellulosa vejer mere end mineraluld, så det føles lidt omvendt ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.