Hej.
Jeg har pallerammer i mit drivhus med lecablokke nedenunder for at få højde. Jeg tænker på at lægge jord ovenpå. Mit spørgsmål er, om lecablokkene optager vand, når jeg vander jorden, om de beholder fugt? (Hvis ikke, tænker jeg på at lægge granfrugter i).
Mvh Lena

V Växthuslena sagde:
Hej.
Jeg har pallkrager i mit drivhus med lecablokke under for at få højde. Jeg tænker at lægge jord ovenpå. Mit spørgsmål er, om lecablokkene optager vand når jeg vander jorden, om de beholder fugt? (Hvis ikke, tænker jeg at lægge grankogler i).
Venlig hilsen Lena
De vil ikke optage nogen mærkbar mængde fugt. Overvej at tætne bunden og et stykke op med plastik/damdug for at skabe en vandreservoir?

H hapazard sagde:
De kommer ikke til at optage nogen mærkbar mængde fugt. Overvej at tætne bunden og et stykke op med plastik/dug for at skabe et vandreservoir?
Tak, jeg tror, det er godt med vandgennemtrængelighed i jorden, men nu ved jeg, at Lecablockene ikke optager så meget fugt.

V Växthuslena sagde:
Tak jeg tror, at det er godt med vandslipbarhed i jorden, men nu ved jeg, at lecablokkene ikke optager så meget fugt.
Så længe det drænerer ud til siderne, behøves der ikke gennemtrængelighed nedad.

H hapazard sagde:
Så længe det drænerer ud til siderne, behøves der ikke gennemtrængelighed nedad.
Tak, jeg lægger blokkene mod midten

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.