Hej!
Jeg har hævet min plantekasse i drivhuset med lecablokke, tænker hælde jord ovenpå.
Jeg undrer om lecablokkene optager vand når jeg vander så de beholder lidt fugt? Hvis ikke, planlægger jeg lægge kogler ovenpå lecablokkene, som får bevare fugt i jorden.
Mvh Drivhuslena

Lecablockene er relativt drænerende, så de vil ikke bidrage så meget til tilbageholdelse af vand.
Er kogler noget, der plejer at blive brugt til at holde på fugt? Hvilke kogler bruges i så fald?

• Synes
Växthuslena
  • Laddar…
P
Kogler holder dårligt på vand, men kan med fordel bruges i stedet for lecakugler i bunden af krukker.

Kig på hügelbed i stedet, hvor man grunder bedet med groft træ, der holder på fugten og nedbrydes langsomt.

• Synes
Växthuslena
  • Laddar…
Centano Centano sagde:
Lecablokkene er relativt drænende, så de vil ikke bidrage så meget til tilbageholdelse af vand.
Er kogler noget, der plejer at blive brugt for at holde på fugt? Hvilke kogler bruges i så fald?
Tak for svar, jeg tænkte så at bruge grankogler, som også udfylder bunden.

Emma242 sagde:
Kogler holder dårligt på vand også, kan med fordel bruges i stedet for lecakugler i bunden af potter.

Tjek hügelbed i stedet, hvor man grunder bedet med groft træ, der holder fugt og nedbrydes langsomt.
Tak for svar, skal tjekke hygelbed.

S
Lecablokkene vil suge fugt og tørre jorden ud.
Præcis som at lerpotter tørrer jorden ud mere end plastikpotter.

S sinuslinus sagde:
Lecablokkene vil suge fugt og tørre ud jorden.
Præcis som at lerpotter tørrer ud jorden mere end plastpotter.
Nå, det lyder jo slet ikke godt...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.