Hvordan kan jeg fastgøre lecablokke på asfalt? Jeg har 4 pæle, 150 mm høje, som jeg skal lægge lecablokkene imellem som grund til et skur. Kan jeg bore huller i dem og slå armeringsjern ned i jorden? Ovenpå lægger jeg syld.
Når man sætter betonkantsten, så fastspiker man ofte den i asfalten, der findes også sten, som man limer fast med tjære eller noget lignende. Så hvis det kun er et lager, det handler om, så burde et armeringsjern fungere fint til at forankre i asfalten, slå det gerne ned et stykke i jorden også. Brug syllpapp på lecan så bare.
Tænk på at bærelaget under asfalten oftest kun er beregnet til at klare asfalten og biler, der står der kortvarigt. Bygger du på asfalten og det vejer lidt, er der risiko for sætninger.
Ok, tak for tipsene. Indkørslen og området, hvor skuret skal stå, er nyasfalteret med bærende lag (nyt...) på 40 cm. Burde vel kunne klare skuret? Stolperne, der står på frostfrit dybde, skal også holde væggene oppe. Lecablokkene er mest som en grundmur. Tænker jeg rigtigt?
Klik her for at svare