Hej, ved ikke om dette havnede rigtigt.

Har en ret stor stue kombineret med spisestue.

Jeg overvejer nu at lave et ekstra soveværelse, da jeg fremover planlægger at udvide familien med et barn. Den eneste mulighed, jeg kan se for mig, er at opdele spisestue og stue til et ekstra rum.

Problemet jeg ser for mig er, at begge ydervæggene består af to meget lange, lave radiatorer under vinduerne i disse rum. Der tænker jeg, at man kunne sætte væggen op.

Så kommer overvejelsen, om det er dumt at lave en midlertidig løsning, som simpelthen indebærer at lave en lille bue til radiatoren. At få installeret en ny radiator ser jeg som en lidt for stor omkostning.

Hvad siger I om det?

Se billede.

To vinduer med persienner og en lang radiator under; en lænestol til højre.

Et tip er at ikke få et (til?) barn, hvis økonomien ikke kan klare en ny radiator.

ecb182 sagde:
Et tip er at ikke få et (til?) barn, hvis økonomien ikke klarer en ny radiator.
Ja, de er nok lidt uundgåeligt, da de er et bonusbarn. Det er snarere, at jeg tror, at gulvet også skal tages op pga. trækningen af elementrørene. Denne radiator har indløbet på højre side og udløbet på venstre side, og den er 5 meter lang.

Hvordan skal man tænke omkring dette. Skal røret trækkes udenpå gennem den nye kommende væg hele vejen frem til den så nye radiators udløb?

Et et-rørs-system altså. Det kan måske lade sig gøre at sætte to radiatorer med et rør imellem, hvor væggen er. Så behøver du ikke røre gulvet. Bygger du en bue, får du garanteret svært ved at lydisolere mellem rummene.

• Synes
toolman77
  • Laddar…
ecb182 sagde:
Et-rørssystem altså. Det kan måske lade sig gøre at sætte to radiatorer med et rør imellem der, hvor væggen er. Så behøver du ikke at røre gulvet. Hvis du bygger en bue, får du garanteret svært ved at lyddæmpe mellem rummene.
Ja, på den radiator er det sådan, har fundet en radiatormodel, der passer ind rent størrelsesmæssigt, men det bliver nok en lang omlægning oven over gulvet.

At løse det med buen påvirker selvfølgelig lyden - men det værste er vel, at det ikke er lige så æstetisk smukt, hvis man en dag sælger huset.

Kommer returvandet fra den ene radiator til at gå til den anden radiator? Eller bliver det en forgrening på indløbsrøret og en på udløbet? Må også tænke på sådan noget ud fra et æstetisk synspunkt.

Soveværelse layout med en seng, sideborde, tæppe og dekorative elementer. Rummet har en unik form med vinkler og forskellige vinkede vægge.

Efter lidt mere overvejelse og nogle skitser er jeg kommet frem til en løsning lignende denne, den giver et lidt anderledes look end de typiske almindelige lige vægge samt føles positiv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.