Jeg undrer om det påvirker bæreevnen eller noget andet i husets konstruktion, hvis jeg saver kældervæggen op og gør det eksisterende vindue til en dør. Huset er bygget i 1926, og betonvæggen er 40cm tyk, vinduets bredde er 60cm. Dette er i kælderplanet, og der er to etager ovenover. Døren kommer til at gå fra loftet til gulvet. Jeg vedhæfter et billede af, hvordan vinduet ser ud i dag, og jeg skal altså save lige ned gennem væggen hele vejen til gulvet langs de røde linjer, jeg har tegnet på billedet. Bag vinduet er der et rum, som jeg vil have adgang til, deraf døren ind der i stedet for et vindue.
Tak-Per

• Firkantet kældervindue i hvid mur med røde linjer ned til gulvet, der angiver planlagt skæring for at omdanne vinduet til en dør.
Senest redigeret:
Svaret er Nej = ingen påverkan bare at sætte ind

Lader vanskeligt at stole på et råd fra nogen med aliaset "Danger" :)

Flytter til byggematerialer og byggeteknik

Hvordan skulle det kunne have nogen indflydelse? Væggen under vinduet kan jo næppe have nogen bærende effekt.

Tror ikke heller, at det gør noget rent holdbarhedsmæssigt. Men ringsav? Er det en sådan der fjollet wire med 2 ringe i enden? Er det beton så glem det uden leje en bilmaskine og tæt døren ud i huset med tape når du går ind.

Vi gjorde det samme (ydervæg), brugte en vinkelsliber i en større model med en stenskæreskive.
Der var store sten op til 30 cm i væggen, som jeg skar med skæreskiven for at få en jævn åbning.
Huset bygget i 1922

Senest redigeret:
vi har også gjort sådan men vi hyrede en betonghåltagare.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.