Tænkte bygge en mediavæg, fra den ene væg, 2.4m ud, 60cm dyb og så nedefra gulvet og så op i loftet. Tænkte have tv, forstærker, højttalere etc i denne væg. Men hvordan i alverden laver jeg udsavningen i et lag osb og et lag gips. Kan man snyde og have en slags profiljern rundt om hullerne og så spartle væggen? Får aldrig udsavningerne lige og pæne ellers!

http://cdn1.cdnme.se/2766050/6-3/bild_1_51951576ddf2b31631363b45.jpg

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener helt præcist. Men snyde? Selvfølgelig skal du spartle, og du bør bruge hjørneprofiler, ellers bliver yderhjørnerne hurtigt grimme!

Er det en eksisterende væg, du skal lave hullet i?

D09
Køb ikke svage hornbach hjørneprofiler, men "mere solid" som f.eks. Beijer sælger.

ahhh, så man bruger profiljern?!??! Vidste ikke om man bare skar hullerne ud med en rundsav og en retskive og så eventuelt spartlede lidt. Har aldrig forstået, hvordan folk kan få "udskæringerne" så lige og flotte på alle de billeder, jeg har fundet.

Nej, skal sætte en væg op med træregler, et lag osb og så et lag gips

/tak

D09
Jeg havde ikke skåret ud hullerne bagefter, men "formet" mens man reglerer, så du får rammer i hvert hjørne og skruer profilerne i, derefter er der nok uendeligt med varianter at gøre det på :)

Lyder som om du enten har en del læring inden for maleri at gøre eller så får du hjælp af en professionel.

En grundregel er at have regler bag alle pladesamlinger, samlingerne skal derefter "armeres", ved yderhjørner passende med stålprofiler og ved lige vægge med papirstrimler, der indbages i spartel.

Det er ikke muligt at få det der til med gipsplader uden at spartle.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.