31,264 læst ·
38 svar
31k læst
38 svar
Latexfuge der revner?
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 292 indlæg
Kan det være sådan, at fugen klarer mere bevægelse end malingen, og det er derfor, det revner? Eller er det tørkesprækker fra malingen bare?
Jeg tænker, at det måske faktisk bare er tørkesprækker. Det virkede sådan, da jeg havde slebet ned i revnerne. Tror ikke det egentligt er et meget bevægeligt hus. Fugen er nok krympet lidt mere, end hvad malingen kunne klare.Johannes Carlsson sagde:
Hvad jeg overvejer, er om man tør nøjes med at påføre et lag mere af loftmalingen efter at have slebet ned i revnerne, eller om man burde påføre et nyt lag fugemasse på fugerne først?
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 292 indlæg
Er du tilfreds med formen på fugen, ville jeg have prøvet at male et lag ekstra.
Uanset hvilket materiale der møder hinanden, vil det sandsynligvis bevæge sig, medmindre det er en meget stabil beton/tegl struktur i grunden. Jeg har sat forskellige typer af fuger i vores hus med træstammer, og det ser pænt ud de første måneder, men så revner det. Tec3 holder klart bedre, men hvis det er et tyndt lag, revner det også.
Er det som sagt ikke en stabil beton/tegl grund, så ville jeg sætte lister direkte.
Jeg er dog kun hobby snedker og taler kun ud fra min erfaring fra de 5-6 år, vi har renoveret huset, vi bor i.
Er det som sagt ikke en stabil beton/tegl grund, så ville jeg sætte lister direkte.
Jeg er dog kun hobby snedker og taler kun ud fra min erfaring fra de 5-6 år, vi har renoveret huset, vi bor i.
Essve akryl flex 25% har jeg ikke haft nogen problemer med. Derimod bruger jeg det ikke i hverken indre hjørner eller loft/væg-samlinger. Spartler ind strimmel og indtil videre har jeg ikke haft nogen revner overhovedet, og dette i et træhus fra -64
Aha, med strimler lyder det som om du mener mellem gipsplader? Der har vi brugt almindelig spartel med strimmel, og det har holdt overraskende godt faktisk. Den primære bevægelse ser ud til at være i indre hjørner og mellem loft og væg. Selv mellem dørkarm og væg holder fugemasse dårligt, sandsynligvis derfor, men generelt sætter man lister her.B boohoo sagde:
Køkkenet var et af de rum, vi renoverede først, og der var jeg desværre så dum, at jeg forsøgte at dække alle revnerne mellem pladerne i loftet med mærke fugemasse. Det så fint ud i 1 år, nu ser det meget værre ud end hvis jeg ikke havde fuget det.
Klik her for at svare