Skal finde en besigtigelsesmand, der kan tjekke dette. Skabene hænger i bagkanten med støtte i forkanten.
Ældre undergulv er det (28mm spontet), hvilket jeg påpegede, at det ikke var plant, men snedkeren tjekkede og mente, at den sænkning (3-4mm over et langt vaterpas 2m) ikke var noget problem overhovedet.
Det jeg reagerede på er, at gulvet har spredt sig 4 mm, hvilket er (meget) meget, og at det trods alt er et lille gulv på kun 12 m2 (3,5*3.5 m, hvis det er nogenlunde kvadratisk), så der må være noget, der låser gulvoverfladen. Hvad er fabrikatet på gulvet og produktnavnet?
Jeg er enig. Kan det være, at dørkarme eller fodpaneler holder gulvet fast?
TS synes ikke at ville oplyse, hvad det er for et gulv, for det spurgte jeg om allerede i indlæg 9, da det ville være godt at kunne tjekke lægningsinstruktionerne angående underlag.
Så som køkkenet er, er der en køkkenø, hvor jeg har nogle kortskarver, der er gået op. De andre er typisk kun låst på en side og burde derfor ikke gå op, men men. Rummet er 3m x 4m, og plankerne ligger i 4m retningen.
Men køkkenøer plejer ikke at være gode at stille på gulve, der bevæger sig.
"Ekstraordinær belastning" https://www.logoclic.info/sv/laminatgolv-garanti
Men det er jo sådan noget, som en gulvlægger skal kende til.
Har du fået fat i forbrugervejlederen nu?
Køkkenøen er tricky, og køleskab og fryser står tæt. Har I købt gulvet selv og derefter bestilt/aftalt lægning med tømreren? Vidste gulvlæggeren, at der skulle placeres en køkkenø på gulvet, eller er det samme tømrer, der har monteret køkkenet?
Besigtigelsesmanden ville ikke engang tage jobbet, da personen ikke har hørt af sig endnu, og tømreren skrev i samtalen, at han ville dukke op og udbedre, men han er stadig fraværende. Seneste sms var, at jeg skulle kontakte en virksomhed, som han var enig med, hvilket jeg svarede, at det måtte han ordne, ikke jeg, da eventuelle fejl får jeg med den virksomhed, og han slipper.
Jeg vil selv udbedre gulvet, når jeg får tid til det (mod sommeren), samt se om det også er muligt at få ordnet varmefolien, så det ikke er isnende koldt om tæerne, når man er ved kogepladen. Det er koldt ved skabene og under, da elektrikeren ikke lagde folien i nærheden af soklen under skabene, men der hvor bordpladen sluttede fra væggen. Det må være muligt at lægge denne rigtigt, hvis man alligevel skal åbne hele gulvet på grund af den fejl, tømreren begik.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.