Hej,

Efter at tømreren har lagt gulvet (12 kvm) ovenpå gulvvarmen, har pladerne separeret sig på nogle kortsider (7 stk.) samt nogle langsamlinger (2 stk.). Er det normalt, at laminatet "krymper" efter det lå inde i huset 4 uger, før tømreren lagde det?

Jeg påpegede, at jeg mente, at gulvet (gammelt trægulv fra 1942) ikke var plant, men tømreren mente, at det var ok, da der blev brugt et langt vaterpas.

Er det forkert forum, så flyt det gerne til det rette, men det var det bedste forum i mit hoved.

BirgitS
Nej, du bør reklamere snedkerens arbejde.

Påpeget at jobbet ikke er korrekt og fik svaret, at hen kigger når hen er tilbage fra ferie, men stadig intet svar, selvom man sendte en ny sms to uger senere.

BirgitS
Kontaktede forbrugervejlederen for at få input, men de skal ringe tilbage, da de ikke var til stede. Fejlen er, at hvis personen havde sørget for, at underlaget var plant, hvilket jeg påpegede, da personen var og så på, hvad jeg ønskede at få gjort, anså personen, at det ikke behøvede at rettes. Denne ujævnhed anser jeg for at være årsagen til sprækkerne, da de kun er der, hvor det ikke er plant, dvs. det åbne område i rummet.

Er der monteret et køkken ovenpå gulvet, som låser gulvbrædderne, så det flydende gulv ikke kan bevæge sig, med skabe, køkkenø, etc., eller andre tunge møbler?
Har selv formået at rive en kortsidessamling fra hinanden på grund af, at tunge bogreoler stod på gulvet og låste alle bevægelser inde ved væggen.

Hvis det er sådan, skulle hen ikke have lagt gulv under skabene, hvilket hen har gjort. Var i butikken og kiggede på gulvet, og der stod, at det var en u-fuge og ikke "klik", så gulvet skulle måske have været lagt på en anden måde, hvilket den, der udførte arbejdet, skulle vide, hvordan man gør.

Du svarede ikke på spørgsmålet om, hvad der er blevet placeret på gulvet, du skrev bare "om det er så".
Nu ved jeg ikke, hvad U-fog er, men det man ikke limer plejer almindeligt at blive kaldt "klikfog".
Vi ved jo heller ikke, hvordan arbejdet er bestilt og aftalt, så skriv og fortæl mere om, hvordan arbejdet er bestilt.

BirgitS
Kan jo være godt at fortælle, hvad det er for et gulv, eller endnu bedre linke til det.

Hen? Ved du ikke, om det var en hun eller han?

• Synes
  • Haha
perror og 6 andre
  • Laddar…
R RoBo sagde:
Hen? Ved du ikke om det var en hun eller han?
Har det nogen betydning for spørgsmålet ts stiller?

JLyck JLyck sagde:
Har det nogen betydning for spørgsmålet ts stiller?
Nej! Men lidt mærkeligt at skrive sådan.

• Synes
Lizzardo og 2 andre
  • Laddar…
Det er et køkkenskrog som er stillet på gulvet.

Og da det stod u-fog på pakken så er det ikke et klikgulv men læsning på hjemmesiden så det et klikgulv. Må tjekke igen på stedet da jeg ikke synes informationen stemmer.

Så kiggede og mærkede fysisk med hænderne, og det er et klikgulv. Ifølge jer skulle dette ikke være under skabene, der står på fødder samt "sparkskydd", da vægten af alt, når det er fyldt, forhindrer gulvet i at bevæge sig. Så burde det vel være nemt bare at banke dem sammen igen. Det er jo ikke sådan, at alle samlingerne er gledet fra hinanden (4mm) men 5 kortsamlinger samt 2 langsamlinger.

Har det gået fra hinanden kan "kliksystemet" være gået i stykker, og der bliver materiale i samlingerne, der forhindrer, at de går sammen igen.
Så risikoen er stor for, at man må tage gulvpladerne op for at udbedre det.
Og hvis det er gået fra hinanden 4 mm, hvilket er meget, så tror jeg både på kræfter sidelæns og ujævnheder i gulvet, der har forårsaget en lodret brud.
Men for at du kan komme videre, bør en sagkyndig kigge på gulvet på stedet for at kunne se, hvordan det er lavet, og forudsætningerne.
Hvis vægskabene står fuldt ud på gulvet med fødder/sokkel, bliver det mere følsomt, end hvis skabene hænger på væggen med kun fødder på forkanten som støtte. Og i kombination med et ældre undergulv, som i reglen er ujævnt, kan der ske en del brydninger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.