Er det en ydervæg eller indervæg?
Har du gulvvarme?
Indervæg er godt nok med 90mm, selv borer jeg 30mm ned i betonen for at være sikker på ikke at ramme nogen gulvvarme. Så afhænger det jo af, hvor tyk betonen er og lidt andre faktorer...
Har du gulvvarme?
Indervæg er godt nok med 90mm, selv borer jeg 30mm ned i betonen for at være sikker på ikke at ramme nogen gulvvarme. Så afhænger det jo af, hvor tyk betonen er og lidt andre faktorer...
Hvorfor bruger I sømpløkker?? M8 Expander bruger jeg altid til ydervægsreglerne, også indervægge. Følger man tegningen, skal man aldrig behøve at ramme nogen gulvvarmeslange
Hvorfor? Fordi det er praktisk bare at bore huller og slå pluggen i, så er det klart, tidsbesparelse. Prisen ved jeg ikke, men jeg gætter på, at spigplugg er billigere end expander.monsterbyggare sagde:
I et nyt hus bør der normalt ikke være gulvvarme under væggene, men det kan trods alt ske, at der er (nogen kan have målt forkert). Desuden går der tilførsel og retur et sted, og disse kan meget vel ligge, hvor man borer. Mit tip er aldrig at bore dybere end 3 cm ved montering af indervæg. Ydervæg er en anden sag, der kan man tillade sig at bore lidt mere.
Med expander borer man også bare huller (både i træ & beton) og slår derefter expanderen ind sæt en stor firkantsbrik på, så møtrikken ikke trækker sig ind i træværket. Det er mere holdbart end spikplugg ifølge min erfaring, men men det er bare min mening...
Klik her for at svare