Hej,

Jeg skal skifte panel på en gavl og har brug for at kunne skrue nogle panelbrædder op, så jeg har nogle spørgsmål om, hvilken skrue der er bedst, samt længde på skruen.

Er der nogen, der har styr på dette?

Jeg vil bruge 21x120 panelbrædder, hvilken type og længde anbefales da at have på skruen? Skal man have samme længde på skruen til bundbrættet som til låsebrættet (føles som om det burde være forskelligt)?

Som I bemærker, har jeg ingen anelse. Jeg har ikke revet panelet ned, der skal skiftes endnu, så jeg kender ikke dimensionerne på lægterne bagved, som jeg skal fastgøre panelet til.

Samme spørgsmål gælder også søm til de panelbrædder jeg skal sømme. Længde og nogen speciel type der anbefales?

Tak på forhånd
//Christian

Panelbræt ca. 42-45 mm og dækbræt ca. 65-70 mm. Plejer at bruge skruer, der er dobbelt så lange som det, jeg skruer fast. Og med dækbrættet lægger du også længden til frem til materialet, du fastgør i. Selvfølgelig kan du også bruge længere skruer.

• Synes
Onsalakorven og 1 anden
  • Laddar…
A AndersS sagde:
Panelbræt ca. 42-45 mm og dækbræt ca. 65-70 mm. Plejer at bruge skruer, der er dobbelt så lange som det, jeg skruer fast.
Og med dækbrættet lægger du også længden til materialet, du fastgør i.
Selvfølgelig kan du også bruge længere skruer.
Tak for svaret
Kender du et mærke, der er bedre end et andet?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.