Hej,
Har været udsat for lækage i huset. Vand kommer sandsynligvis ind via tagfoden og er løbet ind i væggen. Det er løbet ned langs hele væggen og kommer ud i krybekælderen. Jeg har åbnet væggen på overetagen og kan konstatere, at det har stået på i et stykke tid, da der er fugt og skimmelsvamp. Jeg anslår, at der er 3 rum, der skal rives ned, hvoraf 2 er flisebelagte badeværelser. Føles jo som en moderat sjov julegave.
Jeg ville egentlig bare sætte pris på input om dette, hvis der er nogen, der har været i lignende situationer, og hvordan det er blevet håndteret af forsikringsselskaber mv.
Huset er relativt nyt fra 2012. 1,5 plan bygget på krybekælder. Huset blev bygget i sektioner i en husfabrik, som blev monteret på stedet af et byggefirma, der også gjorde huset færdigt udvendigt.
Jeg kan se, at vandskaden starter ved tagfoden. Har boret hul i loftgipspladen, og loftet er tørt.
Det har blæst kraftigt her på det seneste og regnet meget. Så en teori er, at tagrenderne er forkert monteret. De hælder ind mod midten. Vand har samlet sig i tagrenden og er blevet blæst ind under tagfoden via tagventilationen.
Jeg har kontaktet forsikringsselskabet, som siger, at vi skal få en sagkyndig til at fastslå årsagen til skaden. Men når jeg taler med forsikringsmanden, siger han, at det sandsynligvis drejer sig om en konstruktionsskade, og at det så er byggerens ansvarsforsikring, der skal dække.
Byggefirmaet er gået konkurs for flere år siden...
Ja hmm. Tanker, råd?
Har været udsat for lækage i huset. Vand kommer sandsynligvis ind via tagfoden og er løbet ind i væggen. Det er løbet ned langs hele væggen og kommer ud i krybekælderen. Jeg har åbnet væggen på overetagen og kan konstatere, at det har stået på i et stykke tid, da der er fugt og skimmelsvamp. Jeg anslår, at der er 3 rum, der skal rives ned, hvoraf 2 er flisebelagte badeværelser. Føles jo som en moderat sjov julegave.
Jeg ville egentlig bare sætte pris på input om dette, hvis der er nogen, der har været i lignende situationer, og hvordan det er blevet håndteret af forsikringsselskaber mv.
Huset er relativt nyt fra 2012. 1,5 plan bygget på krybekælder. Huset blev bygget i sektioner i en husfabrik, som blev monteret på stedet af et byggefirma, der også gjorde huset færdigt udvendigt.
Jeg kan se, at vandskaden starter ved tagfoden. Har boret hul i loftgipspladen, og loftet er tørt.
Det har blæst kraftigt her på det seneste og regnet meget. Så en teori er, at tagrenderne er forkert monteret. De hælder ind mod midten. Vand har samlet sig i tagrenden og er blevet blæst ind under tagfoden via tagventilationen.
Jeg har kontaktet forsikringsselskabet, som siger, at vi skal få en sagkyndig til at fastslå årsagen til skaden. Men når jeg taler med forsikringsmanden, siger han, at det sandsynligvis drejer sig om en konstruktionsskade, og at det så er byggerens ansvarsforsikring, der skal dække.
Ja hmm. Tanker, råd?
Hvordan ser det ud på stedet, hvor meget stikker tagfoden ud, og hvordan sidder tagrenderne, er der tagfodsplader, der skal sikre, at vand ikke går mellem rende og nederkant, vand kan hvis det ikke er så stejl løbe rundt om en kant ret langt ind, overfladespænding kaldes det.
Hvis det er et typehus, der har tegninger på udførelsen, så er det måske en konstruktionsfejl.
Nogle fotos af hvordan det ser ud siger mere end hundrede ord.
Hvis det er et typehus, der har tegninger på udførelsen, så er det måske en konstruktionsfejl.
Nogle fotos af hvordan det ser ud siger mere end hundrede ord.
Disse jävla forsikringsselskaber.....EliGum sagde:
Hej,
Har haft ut for lækage i huset. Vand kommer sandsynligvis ind via tagskægget og har løbet ind i væggen. Det har løbet ned langs hele væggen og kommer ud i krybekælderen. Jeg har åbnet op i væggen på overetagen og kan konstatere, at det har stået på et stykke tid, da der er fugt- og skimmelskader. Skønner, at det er 3 rum, der skal rives, hvoraf 2 er flisebelagte badeværelser. Føles som en moderat sjov julegave.
Jeg ville egentlig bare sætte pris på input om dette, hvis nogen har været i lignende situationer og hvordan det er blevet håndteret af forsikringsselskaber mm.
Huset er relativt nyt 2012. 1,5 plan bygget på krybekælder. Huset blev bygget i sektioner i en husfabrik, som blev monteret på stedet af et byggefirma, der også gjorde huset færdigt udvendigt.
Jeg kan se, at vandlækagen starter ved tagskægget. Har boret hul i loftsgipset, og taget er tørt.
Det har blæst kraftigt her på det seneste og regnet meget. Så en teori er, at tagrenderne er forkert monteret. De hælder ind mod midten. Vandet har samlet sig i tagrenden og blæst ind under tagskægget via tagventilationen.
Jeg har kontaktet forsikringsselskabet, som siger, at vi skal få en taksator ud, som kan konstatere, hvor skaden stammer fra. Men når jeg taler med forsikringsmanden, siger han, at det sandsynligvis er en konstruktionsfejl, og at det så er byggerens ansvarsforsikring, der skal dække.
Ja hmm. Tanker, råd?
Må vel alligevel din forsikring gå ind og tage....
Helt meningsløst at have et F-selskab hvis de ikke hjælper i denne situation.
Nej det er inget typehus, tegnet af arkitekt. Det er en meget kort tagfod som måske stikker ud en dm ud over ydervæg. Kan huske at min far var ret skeptisk, men det er jo et designspørgsmål... fan man burde have lyttet til manden. Tagfodsplade findes. Da jeg var op med stige og kiggede så kan jeg se at der har samlet sig vand i renden hvor det er lækket ind i væggen. Dårlig hældning på renden. Kommer et billede her men på den anden side av huset...
Ja nej forsikringsselskaber undrer man jo over nogle gange. Tør ikke regne hvor mange tusindlapper vi hælder ind til dem hver måned. Så har man brug for hjælp så...
Ja nej forsikringsselskaber undrer man jo over nogle gange. Tør ikke regne hvor mange tusindlapper vi hælder ind til dem hver måned. Så har man brug for hjælp så...
Jeg mindes et hus, der blev bygget i "husdrømme". Der var tagskægget meget kort, og herr Wingårdh var meget skeptisk over for dette.EliGum sagde:
Nej det er ikke et typehus, tegnet af arkitekt. Det er en meget kort tagskæg, der nok stikker ud nogle cm ud over ydervæggen. Jeg kan huske, at min far var ret skeptisk, men det er jo et designspørgsmål... man burde have lyttet til manden.
Tagskægplade findes.
Da jeg var oppe med en stige og kiggede, kunne jeg se, at der havde samlet sig vand i renden, hvor det er lækket ind i væggen. Dårligt fald på renden.
Her kommer et billede, men på den anden side af huset...
Ja, nej, forsikringsselskaber undrer man sig over nogle gange. Tør ikke tælle, hvor mange tusindlapper vi hælder ind til dem hver måned. Og så har man brug for hjælp...
Men bekymrende det her med, at det skal gå på byggerens forsikring.
Virkelig sygt irriterende.
Men problemet kan måske løses udefra uden at ødelægge så meget indvendigt? Hvis man tænker på, hvordan badeværelser mm. er bygget.
Ja, er der ingen der har erfaring med det her med ansvarsforsikringer? På en virksomhed som, så vidt jeg ved, ikke findes længere?
Har også overvejet om det er nemmere at gå ind udefra. Liggende panel gør jo sagen mere besværlig. Og så er der lægter og vindskeder.
Men må starte med at finde en besigtigelsesmand.
Har også overvejet om det er nemmere at gå ind udefra. Liggende panel gør jo sagen mere besværlig. Og så er der lægter og vindskeder.
Men må starte med at finde en besigtigelsesmand.
Synes at tagskægpladen går lidt for brat ned, de plejer at have en lidt snævrere vinkel opad mod renden. Prøv med at spule kraftigt på taget og se hvad der sker i renden, vandet kan hvirvle rundt og ind under pladen mod væggen.
Klik her for at svare