Hej,

Jeg har en gulvvarmepumpe, der har siddet i huset, siden jeg købte det for 3 år siden. Nu da jeg tænkte på at bygge den ind (med luge), bemærker jeg, at der står lidt vand i en af koblingerne, det ser ud og føles som om, at vandet egentlig lækker oppefra den kromede del:

hoB0IVV.jpg

Pumpen ser sådan her ud:

3SLFFWs.jpg

Koblingen på siden, som ser lidt anderledes ud, men man kan i det mindste se, at der ikke har været lækage der:

741k1SG.jpg

I betragtning af hvordan det ser ud lige der, hvor det lækker lidt, mistænker jeg, at det har været sådan i et stykke tid. Man kan også se under selve koblingen, at det sandsynligvis har dryppet derfra på et tidspunkt:

eY2SFaD.jpg

Skal jeg have fat i en VVS'er for at få dette løst, eller kan det være nok bare at spænde det selv? Og i så fald, hvordan gør jeg det uden at ødelægge noget? Kan man tage en fastnøgle på hver del (en rundt om motoren og en rundt om den kromede del)?

Så lige en dråbe, der kom fra den store mutter og løb ned langs den kromede del og videre ned. Så lækagen ser ud til at være mellem den store mutter og den kromede del.
ffKxfa8.jpg

Tør man spænde dette på egen hånd?

Nogle billeder til:

fvPudEK.jpg

lZt0iwF.jpg

det bør gå godt., det er en lekende mutter med en gummipakning i.

okay, så hvilken er det jeg skal skrue på? Den kromede del mistænker jeg? Dvs. den som egentlig ikke ser ud som en mottor?

S
Se på skitsen og tag det lidt forsigtigt, bliver det ikke tæt, så tag det fra hinanden og fix det.

• En nærbillede af en metalventil med tekstinstruktioner for justering og reparation af en lækage, fremhævet med gule linjer.
  • Synes
snowjim og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.