Udestue med stengulv, sofaer, hængestol og mand i shorts. Store vinduer med udsigt. Støvsuger i hjørnet. Lyst og rummeligt.
Hej. Jeg undrer mig over, hvordan jeg bør gå til værks for at lægge gulvmatte i et uisoleret udestue som dette.
Se billede!

Jeg havde tænkt mig at lægge strøer og skrue gulvspånplader og derefter lægge matten.
Er lidt usikker på, hvordan spånpladerne håndterer klimaet bare.

Hvordan ville I have gjort?
 
Senest redigeret:
Eller skulle man rent faktisk kunne fylde fugerne med sand og derefter lægge tæppet direkte på?

Ved at der findes tæpper lavet til udendørsklima.
 
P
Den løsning havde brorsan i sin udestue, da han købte hus. Det lugtede forfærdeligt, når dørene havde været lukkede, så vi brød det op. Hele skidtet var muggent og råddent og mugnet.
 
Scouten sagde:
Den løsning havde min bror i sit udestue, da han købte hus. Det lugtede frygteligt, når dørene havde været lukkede, så vi brød det op. Hele skidtet var muggent og råddent og skimmelsvamp.
Hm tak for input.. Gætter på, at du henviser til løsningen med regler og plader?
Så er det måske bedre at lægge tæppet direkte på stenene
 
P
Ja, præcis. Tæppet direkte på stenene er sikrere, det tror jeg, men jeg tror samtidig, at med den løsning vil du kunne mærke og se stenene gennem tæppet ret snart… Jeg gætter på, at du ikke vil armere og støbe?
 
  • Synes
tumboerik
  • Laddar…
G g.kraft sagde:
Kan du ikke lægge plastplader mellem sten måtten for at få til isolering mod sten og lidt luft til måtten? Er nok lettere end reglar/plader samt bygger mindre højde

Denne type jeg tænker på:
[link]
Det var en god tanke! Sådan må det nok blive.. Tak for det!
 
Kig på bergo og se, om du ikke finder noget, der fungerer uden en ekstra måtte ovenpå. De har f.eks. haft en plade, der er stort set glat på oversiden.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.