Spørgsmålet er, hvordan gør man?

Kan man bare skære med brydekniven som man ønsker og derefter knække forsigtigt? Gjorde det med almindelig gips, men glasroc tør jeg IKKE risikere at fejle med. 350 pix koster jo hver plade, så det skal jo blive rigtigt første gang.

Skal man støtte på en særlig måde, når man skal bryde?

Vil også have en hel plade over døren, dvs. få døren ud af pladen, er det overhovedet muligt? Har aldrig prøvet dette med almindelig gips heller.

Taknemmelig for input!

Ingen som ved eller har testet? Det eneste jeg kan tænke mig er stiksaven.

Bare for at klarlægge, hvad du gerne vil have gjort. Du vil altså skære pladen til, så den passer rundt om en døråbning eller et vindue e.l.?

En almindelig fukssvans, som du ikke er bange for, fungerer fint til at save i gips med. Hvordan glasfiberskiktet på pladerne opfører sig, har jeg ingen erfaring med. Prøv på et mindre stykke for en sikkerheds skyld. Stiksav burde også kunne fungere, men det kan være svært at save lige. Husk, at gipsstøv kan slide hårdt på stiksaven, så brug ikke den nye fine dyrsave...

Du har forstået det helt rigtigt. Så vil jeg også have en L-formet, men selvfølgelig over en dør.

Lyder omtrent lige så træls, som jeg havde forestillet mig. Havde håbet på en smart genvej ;)

Jeg var til en information om Glasroc som Gyproc holdt for byggefirmaer. Ifølge dem skal glasroc-pladen håndteres præcis som en almindelig gipsplade. Dvs. den skal kunne skæres med gipskniven som vanligt. Jeg har dog ikke anvendt glasroc endnu.

Den fungerer som den almindelige gips, men glem ikke handsker når I arbejder, fibrene er skarpe.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.