Jeg er på jagt efter tre plader Gyproc Habito, men kan ikke finde nogen forhandler, der har dem på lager. Er de udgået? Findes der mere eller mindre identiske plader fra f.eks. Norgips, man kan bruge i stedet? Jeg har brug for en solid skrue- og slagfast plade til et projekt, og jeg tror, at Habito er det eneste fornuftige alternativ.

R RocketScienceSmurf sagde:
Jeg er på jagt efter tre plader Gyproc Habito men finder ingen forhandler som har dem på lager. Er de udgået? Findes der mere eller mindre identiske plader fra f.eks. Norgips man kan bruge i stedet? Jeg har brug for en solid skrue- og slagfast plade til et projekt, og jeg tror Habito er det eneste fornuftige alternativ.
Hvor i landet bor du? Går du ind på deres hjemmeside så kan du se forhandlere.

• Synes
RocketScienceSmurf
  • Laddar…
O
Jeg er på jagt efter tre plader Gyproc Habito men kan ikke finde nogen forhandler, der har dem på lager. Er de udgået? Findes der mere eller mindre identiske plader fra f.eks. Norgips, man kan bruge i stedet? Jeg har brug for en solid skrue- og slagfast plade til et projekt, og jeg tror, at Habito er det eneste fornuftige alternativ.
sælges af de fleste byggemarkeder, fx Beijer.

men et spørgsmål, hvad skal du bruge den til?
Mange forveksler pladen og dens funktion fuldstændigt

Norgips hedder ultraboard. Det er desværre ikke så almindeligt at det findes på lager, men gå til en stor forhandler hvor professionelle handler og tjek.

• Synes
Anonymiserad 405730 og 1 anden
  • Laddar…
O oliven1 sagde:
sælges af de fleste byggemarkeder, fx Beijer.

men et spørgsmål, hvad skal du bruge den til?
Mange misforstår pladen og dens funktion helt
Beijer havde ikke hjemme og de havde desuden lukket, da jeg skulle svinge forbi og spørge, om de kunne bestille hjem til mig. Du må gerne beskrive, hvordan den er tænkt at bruges og hvilke styrker og fordele den har, så kan jeg afgøre, om det bliver rigtigt.

Hvis du skriver, hvor i landet du er, er det lettere at hjælpe dig.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Bor i Jönköpingstrakten og efter tips kørte jeg forbi Optimera i morges. De havde en tilsvarende plade fra Knauf hjemme, så det får det blive. 👍

• Synes
Matti_75
  • Laddar…
B
Rigtig skruvfast er den ikke, men klart bedre end almindelig gips. Skær så dybt du kan med gipskniven, før du skal knække.. Glem ikke hårdgipsskruv.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
O
Beijer havde det ikke hjemme og de havde desuden lukket, da jeg skulle svinge forbi og spørge, om de kunne bestille hjem til mig. Du må gerne beskrive, hvordan den er tænkt at blive brugt og fordelene ved den, så jeg kan vurdere, om det bliver det rigtige.
ikke så du kan hænge meget tungere ting end i almindelig gips.
absolut ingen erstatning for hverken osb eller plyfa.

den klarer god last i én retning men intet moment overhovedet.
så at skrue en tavle op eller lignende er intet problem, men bare glem ting, der har et moment som f.eks. gelænder, køkken, hattehylde, kroge m.m.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.