Hej!

Jeg undrer mig bare over, om der er nogen, der kun har sat enkelgips på væggen uden osb og andre ting bagved?

Jeg skal have op med en midlertidig væg, som så skal rives om nogle år, når den ældste datter flytter hjemmefra.

Jeg tænkte at slippe afsted så billigt og enkelt som muligt. Er der nogen, der har prøvet dette? Eller er osb eller dobbelt gips et must?

Vi slår ikke i væggene herhjemme og er "rolige", skal tilføjes, haha. :)

Det virker, men lidt isolering er jo heller ikke forkert.

De fleste indervægge i vores hus, som vi byggede i slutningen af 90'erne, har enkelgips på 70-træregel. Mange har også isolering, men ikke alle. Det fungerer helt fint. Man skal bare tænke sig lidt om, når man skal hænge noget tungt op, så man finder reglarene eller bruger de rette fastgørelser.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
S
Det fungerer fremragende, men jeg ville have valgt dobbeltgips.

H headlam sagde:
Hej!

Jeg undrer mig bare om der er nogen, der kun har sat enkelgips på væggen uden osb og andre ting bagved?

Jeg skal have op en midlertidig væg, som derefter skal rives ned om nogle år, når den ældste datter flytter hjemmefra.

Jeg tænkte at slippe billigst og enklest muligt. Er der nogen, der har prøvet dette? Eller er osb eller dobbeltgips et must?

Vi slår ikke på væggene herhjemme og er "rolige" skal tilføjes, haha. :)
Ja, der er rigtig mange, der har prøvet, og det fungerer aldeles udmærket. Jeg ved ikke, hvordan det er nu, men tidligere var det det normale. Det er egentlig kun, når du begynder at hænge tungere ting op, at der kan mærkes nogen forskel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.