J
Hej
Jeg har monteret loftgips og sat strimler i langsamlingerne og spartlet dem. Kortsamlingerne har jeg kun spartlet og påført microli. Nu når jeg skal male, så kan man tydeligt se kortsamlingerne :-)
Hvad gør jeg nu?
Kan jeg åbne en fordybning ca. 10 cm i kortsamlingerne og sætte en strimmel og spartle og derefter slibe glat i niveau med microlitet og male derefter? Eller hvad har I af forslag?

Hvorfor kan fugerne ses? Har spartelmassen sunket eller er der kommet revner? Jeg synes ofte, det skal spartles flere gange, da spartelmassen synker. Til det næste projekt vil jeg spartle med gips i stedet for færdig spartelmasse og håber, at det synker mindre over tid.

Du kan ikke slibe gennem papiret for derefter at sætte en strimmel. Det er bedre at sætte strimlen ovenpå og spartle fladt ud over strimlen et godt stykke ud til siderne.

J
T toolman77 sagde:
Hvorfor kan man se samlingerne? Er spartelmassen sunket, eller er de sprunget? Jeg synes ofte, det kræver flere lag spartelmasse, da den synker. Til næste projekt vil jeg spartle med gips i stedet for færdigblandet spartelmasse og håber, at det synker mindre over tid.

Du kan ikke slibe gennem papiret for derefter at sætte strimmel. Det er bedre at sætte strimmel over og spartle fladt over strimlen et godt stykke ud til siderne.
Jeg tror, at da jeg limede microliten, så har gipset hævet ved kortsamlingerne. Nu er der kommet en lille forhøjning ved samlingen. Det er ikke mere end et par millimeter. Jeg overvejer 3 forskellige løsninger.
1. Slibe det jævnt og male
2. Spartle bredt over microliten og så slibe og male
3. Skære ud 5 cm til højre og venstre for samlingen, så der bliver en fordybning, og lime strimmel og spartle på/slibe og male
Kan man spartle et tyndt lag på microlit? Jeg har aldrig gjort det. Jeg plejer godt nok at spartle samlingerne mellem væggene, men det er kun 1 mm. Har du gjort det før? Hvad blev resultatet i så fald?

H
For at narre øjet, det er det, der gælder. At få noget til ikke at være synligt i loftet er svært, der bliver et slæbelys fra vinduerne, som fremhæver alt i loftet. Spartling (s.k bredspartling) skal være mindst 25 cm på hver side af samlingen med strimmel/papir over, samt at det skal spartles flere gange. Det skal være en lååååång bakke over samlingen, specielt i loftet, så kan øjet narres.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.