1,274 læst ·
8 svar
1k læst
8 svar
Kortlæt med sprække til gipspladen, stabilt?
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Skal sætte en tung tv op og har kortlat bag gipspladen og derefter sat gipspladen op, spartlet og alt. Bemærker dog nu, når jeg skruer i skruerne til tv-beslaget, at der jo er en halv cm luft mellem gipspladen ind til selve kortlingen, træreglen. Mister beslaget bæreevne nu? Kommer det til at tynge på gipspladen på grund af dette?
der er forskel på bæreevne når kortling ikke er klods.peterwesterlund sagde:
Skal sætte en tung tv op og har kortlet bag gipspladen og derefter sat gipspladen op, spartlet og alt. Bemærker dog nu, når jeg skruer skruerne i til tv-beslaget, at der jo er cirka en halv cm luft mellem gipspladen og selve kortlingen, træreglen. Mister beslaget bæreevne nu? Vil den komme til at tyngde på gipspladen på grund af dette?
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Forsøger du bevidst at være uklar, eller hvad er formålet med dette?K Klasklättermus sagde:
Ontopic.. Jeg spekulerer mest på, hvordan du har kunnet få sådan en sprække. Har du sat kortlingen for langt ind, eller har pladen buet ud? Hvis pladen buer ud, så bliver den måske trukket tilbage, når du skruer TV'et fast?
Det, der sker, er, at du får en bøjning i skruen i stedet for en ren trækkræft. Hvor slemt det er tør jeg ikke svare på, måske er det nok at sætte nogle flere skruer, end du havde tænkt at gøre fra starten?
Nej.? kun dig der lader til at spekulere.P PatrikJo sagde:Forsøger du bevidst at være uklar, eller hvad er formålet med det her?
Ontopic.. Jeg spekulerer mest på, hvordan du har kunnet få sådan en sprække. Har du sat klodsningen for langt ind, eller har pladen bulet ud? Hvis pladen bulet ud, kan den måske trækkes tilbage, når du skruer TV'et fast?
Det der sker er jo, at du får en bøjning i skruen i stedet for en ren trækstyrke. Hvor slemt det er, tør jeg ikke svare på, måske er det nok at sætte nogle flere skruer end du havde tænkt dig fra begyndelsen?
Afhænger af hvordan man monterer klodsninger så det bliver let luft og ikke klods mod.
Der er bøjninger i skruen alligevel. Ved korrekt montering bliver bøjningen mindre.
til og med en trådR RoBo sagde:
https://www.byggahus.se/forum/threads/kloss-an-eller-distans-foer-balksko.218395/
Klik her for at svare