Hej.
For nylig købte jeg et hus, hvor de havde en tilbygning direkte mod den tidligere facade, som jeg nu har valgt at rive for at mindske vægtykkelsen. Dette har igen gjort, at jeg har fået en sprække mellem den ældre og nyere del.
Jeg ved, at man ikke bør forankre huskroppene mod hinanden, men at opsætte regler for at lægge gulvplader kan vel ikke være noget problem? Jeg bliver også nødt til at skrue regler mod den tidligere ydervæg for at bygge nye indervægge i tilbygningen...
Jeg tænker, at jeg lægger en længdegående regel direkte mod den rensede ydervæg på den gamle del for at lægge plader på. Plader, der skrues i både reglen og bjælkelaget på tilbygningen.