Læste i en bog på biblioteket, der handlede om hyttebyggeri, at man skulle starte med gavlene, de havde forlænget lægterne, så de gik op til tagets underkant. Man sparede således en spær (måske) per gavl, fordi man kun sømmede hanebånd og underramme på ved gavlene og derefter lagde underbeklædningen på. Og så spær c-c 120 imellem som normalt.
Bliver dette stærkere end hvis man bygger fire ens vægge (altså med samme højde) på betonpladen, rejser dem op og sætter spær hele vejen? Det bliver jo nemmere at sammensætte remmen, hvis væggene er lige høje.
/Anders