Hej,

Jeg er i gang med at bygge et klædeskab og ved ikke, hvordan jeg skal løse dørene. Konstruktionen er enkel: 45mm træramme med OSB og gips som vægge. Spørgsmålet er, hvordan jeg skal bygge karmen rundt om åbningen, og hvilke hængsler samt materiale til døren så det bliver så pænt som muligt. Tanken er at have to døre i åbningen, som er 1150 x 1800. Tak på forhånd.
Indbygget garderobe under konstruktion med OSB- og gipsvægge; synlig åbning uden døre og monterede hængsler til kommende døre.

• Træramme til garderobekonstruktion med OSB og gips vægge, set fra indersiden. Diskussion om dørdesign og materialevalg.
Havde du kunnet udvide åbningen noget, så måske hvidlaminerede hyldeplader med bredde 600mm kunne have været brugt?
Måske kan det endda gå med den nuværende åbning og udenpåliggende døre..

Jeg tænkte på at genbruge et par garderobedøre, men efter lidt fejltænkning blev det ikke helt sådan... Nu føles det nemmest at lave et par udenpåliggende døre, men jeg har ikke fundet nogle hængsler eller konstruktion, der ville blive pæn (skjult?). Jeg gætter også, at den nemmeste måde at skjule kanten ind mod døråbningen på er at sætte en liste (træ) og en dørliste, der dækker samlingen (ligesom en almindelig indvendig dør), hvilket desværre ville besværliggøre en udenpåliggende dør. Det er første gang, så jeg gætter en hel del...

Ja, planlægningen af projekt og materiale skal ikke undervurderes..
Du kan jo gå til en større byggemarked eller lokalt snedkeri og få målbestilte døre, men billige bliver de jo ikke.

Jeg tænkte nærmest på almindelige løftehængsler (exempel) men de bliver jo ikke helt skjulte. Er det et absolut krav?
Måske kunne måske møbel- eller skabshængsler (efter visse forstærkning) fungere..

Jeg havde tænkt mig nok ikke noget større budget på dette arbejde, så det må nok blive almindelige hængsler. Nogle gange håber man jo på, at der skal findes en smart løsning, der redder en i sidste øjeblik. Men planlægning og erfaring er nok bedre...

Jeg tror det kan blive rigtig godt.
Nogle gange har man en tendens til at overarbejde en løsning, som de fleste andre aldrig bemærker.
Held og lykke!

• Synes
VillaSolbacken
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.