Hej!
Jeg har en udendørs trappe ned til kælderen, hvor der står vand på nogle af trinene, når det regner, hvilket har irriteret mig i nogle år. Men jeg har ventet og ikke gjort noget, fordi andre problemer med huset har været større. Der er nok ikke tilstrækkeligt fald på trinene.

Jeg overvejer, om jeg selv kan blande noget beton eller andet og korrigere fallet på trinene. Dog vil man jo gerne gøre det ordentligt, så det jeg støber ikke bare falder af efter et par dage. Jeg gætter på, at det kun er nogle få centimeter, jeg behøver at støbe på den side, hvor vandet står, og længst ude på hvert trin skal jeg jo principielt ikke støbe noget, så det bliver jo en meget tynd støbning i så fald.

Er der nogen, der har tips til, om der er en måde, en amatør kan gøre dette på? Hvilket materiale bør bruges? Eller skal man bryde betonen op først, inden man støber? Det føles som lidt meget arbejde...

Med venlig hilsen
Calle
 
  • Udendørs trappe med vandpøle på trinene, hvilket indikerer utilstrækkelig hældning. Problemet ses at være størst midt på trinene.
Undrer om du ikke kommer lettere fra det med at slibe trappen eller bare lave nogle spor, der får vandet væk.
 
  • Synes
kulle
  • Laddar…
Ja, det lyder jo rimeligt! Har du slebet beton nogensinde? Passende værktøj til det?
 
  • Synes
uddeholm80 og 1 anden
  • Laddar…
Enig med den forrige taler. Vinkelsliber med slibekop burde klare meget, men det vil naturligvis blive svært at nå helt ind på hvert trin, hvis det skulle være nødvendigt. At støbe tyndt med vedhæftning bliver i princippet umuligt.

Et andet alternativ er selvfølgelig at beklæde trappen med passende materiale til udendørs brug og så korrigere for den rette hældning. Hvis man fx sætter trin i natursten, kan fixet let ordne den hældning, der kræves.
 
Takker, skal kigge på dette og planlægge en form for slibning!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.