Jeg skal støbe en trappe lignende den på vedhæftede billede. Men hvordan konstruerer jeg min støbeform, så der er fald både til siderne og til forsiden, så at sige.
Eller kan man leve med fald kun til forsiden? Det føles alligevel tricky at få det pænt i mødet mellem sidetrinene og trinnet foran døren med tanke på fald.
Hvis du vil have fald til siderne også, bliver det en linje på trappetrinnet. Smukkest i så fald er nok at bygge det, som om du forestiller dig en afklippet (i højden), meget flad og let skrånende pyramide, så får du måske billedet i hovedet.
Det tror jeg er fandens svært rent ud sagt at få symmetrisk og pænt 😅
Hvis du vil have fald til siderne også, så bliver det en linje på trappetrinnet. Flottest i så fald er nok at bygge det, som om du forestiller dig en afskåret (på højden), meget flad og let skrånende pyramide, så du måske får billedet i hovedet.
Det tror jeg er skide svært rent ud sagt at få symmetrisk og flot 😅
Ja, det er sådan mine tanker går. Kan jo se ret professionelt ud, HVIS det bliver godt 😅 Men måske nøjes jeg med fald udad i sidste ende. Føles mest realistisk.
Det er ikke umuligt, men denne linje mellem hjørnet på det nederste trin og hjørnet på det øverste trin skal være helt lige, ellers ser det mærkeligt ud. Jeg tror, det er et job for nogen, der har støbt nogle trapper faktisk....
Jeg skal støbe en trappe lignende den på vedhæftede billede. Men hvordan konstruerer jeg min støbeform, så der bliver fald både til siderne og til forsiden, så at sige.
Eller kan man leve med fald kun på forsiden? Det føles alligevel vanskeligt at få det pænt i mødet mellem sidetrinene og trinnet foran døren med tanke på fald.
Jeg sætter pris på al input!
[billede]
Er det muligt at få noget fald? Du skal vel alligevel ikke støbe i formen og så vende og stille trappen der? Tror ikke, du er stærk nok 😉
Du bygger vel en form og støber på stedet, og så bliver toppen glat. Da du vil have fald både på toppen og på trinnene, tænker jeg, at du sliber det efter støbningen og dermed skaber et mindre fald?
Kan man få noget fald til at fungere? Du skal vel alligevel ikke støbe i formen og derefter vende og stille trappen derhen? Tror ikke du er stærk nok 😉
Du bygger vel en form og støber på stedet, og så bliver toppen glat. Eftersom du vil have fald både på toppen og på trinnene, tænker jeg, at du sliber det efter støbningen og derved skaber et mindre fald?
Haha! Jeg er tilfreds, hvis jeg kan løfte bare formen 🫣
Nej, men sådan som jeg har set det for mig, er at jeg sætter formen på det første trappetrin, når jeg har fyldt det med beton, så det ikke flyder over, når jeg fortsætter op til trin nr to. På denne måde kan jeg støbe hele trappen på én gang.
Men hvis det er en mulighed at gøre alt plant og fint og derefter slibe et lille fald, så lyder det unægtelig lidt mindre kompliceret.
Haha! Jeg er tilfreds hvis jeg bare kan løfte formen 🫣
Nej, men sådan som jeg har forestillet mig er, at jeg lukker formen på det første trin, når jeg har fyldt den op med beton, så det ikke løber over, når jeg fortsætter op til trin nr. to. På den måde kan jeg støbe hele trappen på én gang.
Men hvis det er en mulighed at lave det hele plant og fint og derefter slibe et lille fald frem, så lyder det unægteligt lidt mindre kompliceret.
Man kan lave baner for at få fald til tre huller. Ret trixet
Haha! Jeg er tilfreds hvis jeg kan løfte bare formen 🫣
Nej, men sådan som jeg har set det for mig, er at jeg sætter formen igen på det første trin når jeg har fyldt den med beton, så det ikke løber over når jeg fortsætter til trin nr to. På den måde kan jeg støbe hele trappen på én gang.
Men hvis det er et alternativ at lave det hele plant og pænt, og så slibe et lille fald så lyder det uden tvivl lidt mindre kompliceret.
Jeg tror det er meget meget lettere at få en jævn overflade og jævnt fald hvis du gør det når du støber. Eller pudser på fallet efter. At slibe frem det du beskriver lyder frygteligt besværligt....
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.