Hej,
Er ny her på forummet og vil benytte lejligheden til at sige hej til alle husentusiaster!
Min sambo og jeg bygger i øjeblikket et hus, og vi er kommet så langt, at betonpladen er støbt. Desværre er der opstået et problem i forbindelse med støbningen af pladen, og jeg vil gerne vide, hvor stort problemet er, og hvilke konsekvenser det kan få, samt jeres viden og erfaringer med, hvordan man kan løse problemet på en god måde.
Vi har valgt at afvige fra standardbrønden i badeværelset, dvs. en cirkelformet brønd i midten af bruserummet til en bruserende langs væggen.
Problemet er, at byggeledelsen har glemt at opdatere tegningerne til håndværkerne i forbindelse med støbningen og derfor ikke forberedt med flamingo i området omkring brønden, som jeg har forstået, at man gør ved installation af sådan en brønd (Purus Pro Line). Desuden er brønden fejlplaceret, standardbrønd (rund i midten af bruserummet).
Dette blev opdaget direkte i forbindelse med støbningen, og byggeledelsen samt den kontrolansvarlige har forsikret mig om, at dette sker nogle gange og kan løses uden komplikationer og har allerede bilét op en del i pladen (hvor flamingoen skulle have været).
Hvilke erfaringer har I? Hvordan gør man rent teknisk for at afhjælpe noget sådant på en god måde? Er det at finde finkakken frem og forsigtigt for hånd hakke ud alle rør, ledninger og armering for at undgå skader?
Taknemmelig for svar fra jer, der kan!
Her er en video om, hvordan jeg mener, at man burde have gjort, i vores tilfælde, hvis man ikke havde overset det.
Mvh