Mac_attack
J justusandersson sagde:
Jeg synes, det er en tvivlsom løsning at skabe fald for afløbsrør gennem påstøbning, uanset hvilken type beton man bruger. Det er principielt forkert og betyder, at man skubber problemerne foran sig. Med sparkepladebjælkelag, TT-kassetter eller af Kaisertype, tager man det nødvendige fald på bjælkelagets underside i hulrummet.
Det ville indebære en ret betydelig "kasse" som går tværs over køkkenet nedenunder badeværelset, hele vejen til bryggerset.
Alternativt hulltagning i bjælkelagets ben tværs over på flere steder.

Påstøbning føles som en almindelig løsning? Synes man ser forhøjet tærskel i både hver og hvert andet badeværelse i renoverede lejligheder.

Forhøjede badeværelsesgulve er nok almindelige ved renoveringer, men sandsynligvis ikke som påstøbninger, som er det, jeg vender mig imod. Den type bjælkelag, som du har, er usædvanlig i boliger, hvor behovet for stor spændvidde ikke er særligt fremtrædende. Den er mere almindelig i lokaler til erhvervsmæssig brug. Afløbsrørene må gå ekstra lange veje for ikke at blive tvunget til at krydse bjælkelagets ben. Jeg kan ikke kommentere, hvad der er bedst i dit tilfælde uden plantegninger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.