8,737 læst ·
33 svar
9k læst
33 svar
Kontrollér pæl / luftbobler
Overvejelse bare:
Hvis man tager budgetvarianten af dette, ville det kunne fungere, hvis man borede en rigtig kraftig stolpefod fast med ankermasse i klippen og stille stolpen af 3 stk 145*45-reglar direkte i stolpefoden og undlade fundamentet?
Hvis man tager budgetvarianten af dette, ville det kunne fungere, hvis man borede en rigtig kraftig stolpefod fast med ankermasse i klippen og stille stolpen af 3 stk 145*45-reglar direkte i stolpefoden og undlade fundamentet?
Det går, tænk bare på, at den skal komme præcist på det rigtige sted, vil gerne blive lidt skævt hul i bjerget, og skoene kan gå i stykker i svejsningen, hvis man forsøger at rette det op med rigtig kraftig sko, så er der brug for en kraftig maskine for at bore, du kan jo tage en, der kan justeres, det bliver så møtrik mod bjerget og presse op mod bjælkelaget, samt støbe en lille kage rundt som støtte, den behøver ikke at ankre da.
Tak! Jeg tænker mig at lidt skævt kan det være måske med tanke på reglen på huset stolpen skal fæstes mod er 4,8 cm og bredden på stolpen er, 3 st 145*45-regler, enten 13,5 cm eller 14,5 cm afhængig af hvilken vej jeg sætter stolpen. Men selvfølgelig vil man jo have reglen på huset i midten af stolpeskoen.R rävlyan sagde:Det går , tänk bara på att den måste komma exakt på rätt sted , vil gerne blive lidt skævt hul i klippen, og skoene kan gå i stykker i svejsningen, hvis man forsøger at rette op
Det med rigtig kraftig sko , da behövs nogen kraftig maskine for at bore , du kan jo tage en som går at
justere , det bliver da møtrik mod klippen og presse op mod bjælkelaget , samt støbe en lille kage rundt
som støtte , den behöver ikke ankres da
Jeg har en borehammer (Julas Meec 1500 W) som jeg uden problem har boret 12 mm hul med i klippe, det her kræver vel ca. 19-20 mm, vi får se om den rækker.
Tænker måske lidt længere, med stolpsko så vil trykket komme på et punkt (er nok stærkt), men hvis huset drejer sig lidt, kan det knække skoen (sprækker i svejsningen). Så lav nogle rigtige sokler (beton) og armering ifølge skitsen, og komplementer med nogle sko.
Klik her for at svare