Hej!

Kæresten vil sætte råspontpanel på væggen i køkkenet for at få det "landligt". :rolleyes: Altså fra gulv til loft. Ser ud cirka sådan her:
0000001870.jpg

Nu føles det ikke så sjovt at bore huller i væggen for hver planke, det bliver jo ret mange huller i væggen...Så jeg tænkte på at bruge PL400 og lime panelen fast på væggen. Har hørt, at det skal sidde rigtig godt på beton. Men jeg ville også lige tjekke her, inden jeg begynder at lægge dem op på væggen. Hvad tror I?

Skru fast nogle lægter i stedet, så får du en lille luftspalte mellem pudset/træet. Søm derefter panelet fast i sporene ind i den skruede lægte. Træ mod beton er aldrig godt, så glem ikke syldpap under lægten.

ppalm sagde:
Skru nogle lægter fast i stedet, så får du en lille luftspalte mellem pudsen/træet. Søm derefter panelet fast i spånterne ind i den skruede lægte.
Træ mod beton er aldrig godt, så glem ikke syldpap under lægterne.
Hvorfor er træ mod beton ikke godt indendørs?

Men er det nødvendigt når det er indendørs, også syll papp? Med lægter stikker panelet jo ud fra væggen ret meget? Måske et dumt spørgsmål, men hvad er det der er dårligt med træ mod beton indendørs?

Hvis det er en kældervæg, forstår jeg ppalms synspunkt, men ellers ikke. Et kontaktlim der "hugger", er måske at foretrække, som Casco Superfix.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.