Hej, har brug for at bygge en større hems og kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal gøre det.
Den del, der er bygget (blå streg i billedet) er ca. 6x4m bygget af 195x45 regler, der hviler på 2 bærende vægge af letbeton.
Jeg har ca. 1m mere på K-tegningerne. Uden for den bærende væg. Frem til en stålstolpe (Lilla ring på billedet)
Nu vil jeg dog ud uden for stolpen, ca. 120cm til. Til den røde streg.
På en eller anden måde skal jeg forankre i ydervæggene, i stolpen og i den yderste regel. Enderne kan hugges ind i ydervæggen, letbetonblokke. Men det bliver 6m spænd på reglerne, så jeg har brug for noget i midten. 3m spænd burde være ok på 195x45 regler med 60cc og skruet bræddegulv ovenpå?
Skal jeg måske svejse L- eller T-jern på og forbi stolpen, 120cm forbi stolpen og fastgøre på en eller anden måde i den nuværende yderste regel? Noget at lægge kommende regler ovenpå? Så kan jeg udskære reglerne?
Jeg vil ikke sætte en regel under, da det sænker loftshøjden nedenunder hemsen.
Sådan ser det ud lige nu, bygge billeder. I kan se stålstolpen og hemsen så langt den strækker sig lige nu.
Et billede mere, jeg har brug for at forankre noget i disse punkter, der holder til 195x45 regler med 3m spænd. En hems hvor gulvet skal kunne holde nogle hundrede kg.
En bjælke på dine vægge som du kan fastgøre en bjælke imellem til din pæl. Derefter bjælkelaget i
Ja så er K-tegningen tegnet nu.
Men jeg har brug for at have 120 cm frit hængende loft udenfor stolpen. Det er 8 m spænd mellem ydervæggene. Så en form for bjælke (træ eller stål) skal gå fra det nuværende loft til stålstolpen, og forbi den 120 cm. Skal forankre den i stolpen men også i den ydre 195x45 regel i det nuværende loft.
Skal finde ud af:
1. Hvilken bjælke er nødvendig for at klare vægten? Træ eller stål? T-jern? L-jern?
2. Hvordan skal jeg forankre den i det nuværende loft?
Hvis du har en K-tegning, så burde der jo stå dimensioner på den, ellers er det ingen konstruktionstegning.
Du kan jo hænge udhænget fra tagbjælken, hvis du ikke vil have en ekstra søjle.
Om du har en K-ritning så burde det jo stå dimensioner på den annars er det ingen konstruktionsritning.
Du ka jo hænge op overhænget fra tagbjælken hvis du ikke vil have en ekstra søjle
Jeg har en K-ritning med mål og dimensioner. Det første billede er fra den k-ritningen. Jeg vil dog fravige K-ritningen og bygge yderligere 120cm.
Behøver have åbent til tagbjælken eftersom jeg skal have bjælkevogn og vinsch. Formålet med at gå forbi stolpen er for at kunne vinsche op ting og lande dem oppe på loftet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.